Abstract:
ANAHTAR KELİMELER: Personel Yönetimi, İnsan Kaynaklan Yönetimi, Kamuda însan Kaynaklan Yönetimi. Yönetim, başta insan olmak üzere, örgüt, araç-gereç ve mali kaynaklardan oluşan bir sistemdir. Söz konusu bu unsurlar yönetimin en aktif unsuru olan insan ile anlamlı hale gelmektedir. însan, yani personel, örgütün amaçlan çerçevesinde, eldeki kaynaklarla, mal ve hizmet üretimini gerçekleştiren bir faktör olduğu için yönetimin en aktif unsurudur. Personel yönetiminin bir alt dalı olan kamu personel yönetimi de, devletin üstlendiği görevleri yerine getirecek olan personele ait politikalann, kurallann, teknik ve uygulamalann bütününden oluşmaktadır. Küreselleşme, artan rekabet, teknolojik gelişmeler, işin ve işgücünün yapısındaki değişim ve gelişim, insana gereken önemin verilmesi gibi olgular, örgütlerde farklı bir yönetim anlayışım meydana getirmiştir. 1980'lerde gelişme gösteren bu yönetim anlayışı insan kaynakları yönetimidir. Esasen insan kaynakları yönetimi, geleneksel personel yönetimine modern bir bakış açısıdır. Bu çalışmada, son yıllarda hızım iyice artıran kamu kesimindeki reform rüzgarlannm, kamunun her alanında olduğu gibi, kamu personel yönetimi üzerinde oluşturduğu etkiler irdelenmeye çalışılmış, değişimin bir sonucu olarak, bu sisteme alternatif olarak düşünülen insan kaynaklan yönetiminin kamuda uygulanabilirliği tartışılmıştır.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.