Açık Akademik Arşiv Sistemi

Evde bakım hizmetlerinde müşteri memnuniyeti

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Recai Coşkun
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:37:45Z
dc.date.available 2021-04-05T08:37:45Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Yiğit, Sultan. (2004). Evde bakım hizmetlerinde müşteri memnuniyeti. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93842
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar Kelimeler: Evde bakım, hasta bakımı, müşteri memnuniyeti, sağlık sistemi, yaşlılık. Evde bakım hizmetleri yeni ve hızlı gelişen en etkili ve verimli sağlık hizmetidir. Hastanın iyileşmesini hızlandırma, enfeksiyon riskini azaltma, stresi azaltma, aileyi bir arada tutma, maliyeti azaltma gibi birçok yararları olan evde sağlık bakım hizmetleri sağlık sektöründe önemli bir yere sahiptir. Araştırmamız, evde sağlık bakımına duyulan ihtiyacı (bireylerin evde sağlık bakım gereksinimlerinin neler olduğunu ve evde bakım almasına neden olan fiziksel, sosyal vb. faktörleri) ve ihtiyacın hangi kaynaklardan, nasıl, kimler tarafından, ne ölçüde karşılandığını bağlı olarak müşteri memnuniyetini belirlemek amacıyla planlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, gazete ilanları ve bağlantı kurulan kurumlar aracılığıyla temasa geçilmiş olan 50 tane özel evde bakım hizmeti veren sağlık kurumu ile herhangi bir kuruma bağlı olmadan hastaneden taburcu olan hastalara evde bakım hizmeti veren dört hemşirenin hizmet verdiği müşteriler oluşturmuştur. Araştırmanın verilerinin toplanmasında, anket yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılara; telefon, internet, yüzyüze görüşme yoluyla ulaşılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi için SPSS Analiz Programı kullanılmıştır. Çalışmada sonuçlara yer verilmiştir. Sonuçta; evde bakım hizmetinin ülkemizde yeterince yaygmlaşmadığı görülmüştür. Bunun nedenleri arasında; hizmetin maliyetinin çok yüksek olması, belli bir devlet güvencesinin hukuki boyutta, henüz sağlanamamış olması, bu hizmetler hakkında hasta ve hasta yakınlarının yeterince bilgi sahibi olmaması oluşturmaktadır. Hizmetten faydalanan kişilerin memnuniyet derecesi oldukça yüksek olmasına rağmen en büyük şikayetlerden birisini de hizmeti veren elemanların hızlı sirkülasyonu oluşturmaktadır.
dc.format.extent VIII, 109 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Evde bakım
dc.subject Müşteri memnuniyeti
dc.subject Sağlık sistemi
dc.subject Hasta bakımı
dc.title Evde bakım hizmetlerinde müşteri memnuniyeti
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Yiğit, Sultan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/