Abstract:
ÖZET Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışları, Cinsiyet, Cep Telefonu. Bu çalışma Tüketici Davranışlarında Cinsiyet Faktörünün etkilerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla öncelikle tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin literatür araştırması yapılarak tüketici davranışlarında cinsiyet faktörünün etkileri kuramsal olarak incelenmiştir. Daha sonra da uygulama aşamasına geçilmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin Sakarya ilinde Nisan ayı içerisinde yeni cep telefonu satın alan erkek ve kadın tüketiciler üzerinde yapılan anket çalışmasında elde edilen veriler analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Bu analizler sonucunda yeni cep telefonu satın alan kadın ve erkek tüketicilerin satın alma davranışları arasındaki fakhlıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla elde edilen veriler istatistiksel analiz yapılarak değerlendirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda kadın ve erkek tüketicilerin satın alma davranışları arasında önemli farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Anket çalışmasıyla elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması sonucunda cep telefonu satın alan erkek tüketicilerin konuyla daha ilgili olduğu, telefonun fonksiyonel özellikleri tercihlerinde etkili olduğu görülmüştür. Cep telefonu satın alan kadın tüketicilerin ise daha çok fiyatla ilgilendikleri ve telefonun konuşma dışındaki diğer özelliklerini önemsemedikleri görülmüştür.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.