dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor İ.Hakkı Cedimoğlu |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-05T08:37:43Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T08:37:43Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Özceylan, Dilek. (2004). Kobi'lerin küresel pazarlara ulaşmasında E-ticaret: OSB'lerde B2B modeli. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93831 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
NAHTAR KELİMELER: E-Ticaret, B2B, KOBİ Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler, Türkiye'deki işletmelerin oluşturmalarına rağmen, ihracattan aldıkları pay sadece % 8'dir. İhracatta arzu edilen başarıyı yakalayamamalarının nedeni olarak farklı araştırmalarda farklı sonuçlara varılmasına rağmen, bu modelde çözüm önerisi olarak sunulan bu işletmelerin örgütlenmesidir. Bu çalışmada, KOBİ'lerin dış pazarlara açılması amacıyla, internet teknolojilerini kullanarak, bağımsızlıklarını yitirmeden, yerel üniversitelerin bilgi ve teknik desteğini alarak, OSB gibi sivil kuruluşlar koordinatörlüğünde, bir birliktelik modeli önerilmiştir. Modelin hazırlık aşamasında yapılan araştırmada; aslında KOBİ'lerin e-ticareti, kendileri için rekabet avantajı sağlayacak bir unsur olarak görmelerine rağmen, bu konuda yeterli bilgiye sahip olamadıkları anlaşılmıştır. Bu nedenle KOBİ'ler e- ticaretten faydalanamamaktadırlar. Halbuki, e-ticaret KOBİ'îere uluslararası pazarlara açılmada en ekonomik ve en etkin yolu sunmaktadır. Geliştirilen modelde, KOBİ'ler OSB koordinatörlüğünde oluşturulacak B2B portalında sektörel olarak gruplar içerisinde yer alacaklardır. Bu modelde internet teknolojilerinin kullanımı geleneksel ticaretin bazı kısıtlarını ortadan kaldıracak, bu da söz konusu işletmelere önemli avantajlar sağlayacaktır. Ayrıca modeldeki üniversite desteği ile, KOBİ'îere ihtiyaçları olan her türlü teknik yardım sağlanmış olacaktır. Sonuç olarak daha önceki ihracat örgütlenmelerinden farklı olarak; bağımsızlığı, fiziki yakınlığın getirdiği tanıdıklığı, katılımcı sayısının azlığı nedeniyle etkin koordinasyonu, düşük yatırım maliyetleri sonucu riskin azlığını, teknoloji kullanımım ve dayanışmayı teşviği gibi birçok avantajı içinde bulundurması, sunulan modeli öne çıkarmaktadır. |
|
dc.format.extent |
IX, 104 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
E-ticaret |
|
dc.subject |
B2B |
|
dc.subject |
KOBİ |
|
dc.title |
Kobi'lerin küresel pazarlara ulaşmasında E-ticaret: OSB'lerde B2B modeli |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Özceylan, Dilek |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|