dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Harun Reşit Yazgan |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-05T08:37:43Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T08:37:43Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Arabacıoğlu, Çetin. (2004). Yükseköğretim programlarının istihdam ihtiyacı açısından incelenmesi: Bir saha çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93830 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar Kelimeler : Kontenjan, istihdam, üniversite kontenjanları, yönlendirme Yapılan çalışmanın amacı işgücü (insangücü)/eğitim planlaması yaklaşımı konusunda; var olan bir boşluğu doldurmak, eğitim sisteminin bütününü kapsayan bir eğitim/ işgücü (insangücü) planlaması sistemi kurulmasına bir model önermektedir. Çalışmanın kapsamı Yükseköğretim görmek isteyen öğrenci sayısının her yıl artış göstermesi, mevcut kontenjanların bu artışı karşılamaya yetmemesi sonucunda ortaya çıkan çok çeşitli problemlere çözüm arayışıdır. Üniversite kontenjanlarının belirlenme esasları, meslek standartları, AB meslek ve öğrenci oranlan, küreselleşmenin etkileri, yükseköğretim istatistikleri, eğitim-istihdam ilişkileri, yönlendirme, Dünya ülkelerindeki yükseköğretime giriş modelleri, yine çalışmanın kapsamı içindedir. Araştırmanın içeriğinde uzun vadeli planlama yapmanın gerekli olduğu, günümüz politikacılarının 25 yıl sonrasına yatırım yapmaktan kaçındığı, günlük düşündükleri, kısa vadeli kararlar aldıkları için çözüme kolayca ulaşılmadığı vurgulanmıştır. Yöntem olarak çalışmada uluslararası karşılaştırma yöntemi, kaynak taraması, kişisel çözüm önerileri ve bir saha çalışması yapılmıştır. Son bölümde önemli sonuçlara ulaşılmış olup çözümün uzun vadeli planlamadan, kurumlar arası eşgüdümden geçtiği vurgulanmıştır. Ayrıca kontenjanların daraltılarak ülke genç nüfusunun yüksek öğretimden mahrum bırakılmaması gerektiği, bir çok ülkenin genç, vasıflı, eğitimli işgücüne ihtiyaç duyduğu belirtilmiştir. Üniversitelerin iş dünyasının gerçeklerine göre programlarım güncellemeleri gerektiği ve orta öğretimde yönlendirmenin önemine işaret edilmiştir. Çalışmanın sonunda AB ortalamaları alınarak bu ülkelerdeki eğitim/işgücü oranlan çıkarılmış ve bu rakamlar bir tablo yardımıyla ülkemiz rakamlan ile karşılaştınlarak uzun vadeli ihtiyaç planlaması yapılmıştır. |
|
dc.format.extent |
VIII, 117 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Kontenjan |
|
dc.subject |
İstihdam |
|
dc.subject |
Üniversite kontenjanları |
|
dc.subject |
Yönlendirme |
|
dc.title |
Yükseköğretim programlarının istihdam ihtiyacı açısından incelenmesi: Bir saha çalışması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Arabacıoğlu, Çetin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|