Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okulu yöneticilerinin toplam kalite kültürüne hazırbulunuşluk düzeyleri : Sakarya ili örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:55Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:55Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Duman, Kamil.. (2002). İlköğretim okulu yöneticilerinin toplam kalite kültürüne hazırbulunuşluk düzeyleri : Sakarya ili örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93810
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Bir yaşam biçimi olarak hayatımıza giren ve yönetim anlayışına yeni bir boyut kazandıran bir felsefe olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY)nin, özel sektör tarafından benimsenerek başarıyla uygulanması ve olumlu sonuçlar alınması sonucunda kamu sektöründe de uygulanmaya başlanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığının yönergesiyle okullarımızda da uygulanmaya başlanan TKY, önemli yapısal ve işlevsel değişiklikleri beraberinde getirerek okullarımızda kapsamlı bir kültürel yenileşmeye neden olacaktır. Okullarımıza hakim kılınması amaçlanan, Toplam Kalite Kültürünün yerleşmesi okul yöneticilerinin bu kültürü benimsemesi ve beraberinde getireceği değişimlere hazır olmaları ile gerçekleşecektir. Bu araştırmanın amacı da, ilköğretim okulu yöneticilerinin Toplam Kalite Kültürüne hazırbulunuşluk düzeylerini tespit etmektir. Araştırmanın birinci bölümünde kuramsal bilgileri içeren problem durumu, problem cümlesi, araştırmanın amacı, alt problemler, araştırmanın önemi, sayıtlılar ve sınırlılıklara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise araştırmanın yöntemi ile ilgili olarak araştırmanın modeli, evreni, örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgilere yer verilmiştir. Araştırmada, yapılan literatür taramasından sonra oluşturulan anketin deneklere uygulanması sonucu elde edilen verilerin analizi yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgulara ve yorumlarına, araştırmanın son bölümünde de, varılan sonuç ve buna yönelik önerilere yer verilmiştir. İlköğretim okulu yöneticileri ile öğretmenler arasındaki anlamlı görüş farklılığı yöneticilerin henüz tam olarak Toplam Kalite Kültürüne hazır olmadıkları sonucunu ortaya çıkarmıştır. XV
dc.format.extent XVI, 125 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Toplam Kalite Yönetimi.
dc.subject Kültür - Yönetici - Eğitim.
dc.title İlköğretim okulu yöneticilerinin toplam kalite kültürüne hazırbulunuşluk düzeyleri : Sakarya ili örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Duman, Kamil.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record