dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı. |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:55Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:55Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Duman, Kamil.. (2002). İlköğretim okulu yöneticilerinin toplam kalite kültürüne hazırbulunuşluk düzeyleri : Sakarya ili örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93810 |
|
dc.description |
.Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Bir yaşam biçimi olarak hayatımıza giren ve yönetim anlayışına yeni bir boyut kazandıran bir felsefe olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY)nin, özel sektör tarafından benimsenerek başarıyla uygulanması ve olumlu sonuçlar alınması sonucunda kamu sektöründe de uygulanmaya başlanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığının yönergesiyle okullarımızda da uygulanmaya başlanan TKY, önemli yapısal ve işlevsel değişiklikleri beraberinde getirerek okullarımızda kapsamlı bir kültürel yenileşmeye neden olacaktır. Okullarımıza hakim kılınması amaçlanan, Toplam Kalite Kültürünün yerleşmesi okul yöneticilerinin bu kültürü benimsemesi ve beraberinde getireceği değişimlere hazır olmaları ile gerçekleşecektir. Bu araştırmanın amacı da, ilköğretim okulu yöneticilerinin Toplam Kalite Kültürüne hazırbulunuşluk düzeylerini tespit etmektir. Araştırmanın birinci bölümünde kuramsal bilgileri içeren problem durumu, problem cümlesi, araştırmanın amacı, alt problemler, araştırmanın önemi, sayıtlılar ve sınırlılıklara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise araştırmanın yöntemi ile ilgili olarak araştırmanın modeli, evreni, örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgilere yer verilmiştir. Araştırmada, yapılan literatür taramasından sonra oluşturulan anketin deneklere uygulanması sonucu elde edilen verilerin analizi yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgulara ve yorumlarına, araştırmanın son bölümünde de, varılan sonuç ve buna yönelik önerilere yer verilmiştir. İlköğretim okulu yöneticileri ile öğretmenler arasındaki anlamlı görüş farklılığı yöneticilerin henüz tam olarak Toplam Kalite Kültürüne hazır olmadıkları sonucunu ortaya çıkarmıştır. XV |
|
dc.format.extent |
XVI, 125 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Toplam Kalite Yönetimi. |
|
dc.subject |
Kültür - Yönetici - Eğitim. |
|
dc.title |
İlköğretim okulu yöneticilerinin toplam kalite kültürüne hazırbulunuşluk düzeyleri : Sakarya ili örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Duman, Kamil. |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|