dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:55Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:55Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Ürkmez, Gülşah. (2002). Toplam kalite yönetiminin ilköğretim okullarındaki eğitim programlarına uygulanabilirliği . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93808 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Üretim sektöründe doğan ve hizmet sektöründe de hızla yayılmaya başlayan TKY anlayışı ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığının çalışmalarıyla eğitim sisteminde yerleştirilmeye çalışılmakta, konu ile ilgili tüm iller bazında eğitim çalışmaları verilmektedir. Eğitim sisteminde kalite çalışmalarının eğitim programlan göz ardı edilerek yapılabilmesi olanaksızdır. Bu anlamda eğitim sisteminde uygulanması planlanan TKY anlayışının eğitim programlarına da uygulanma gereksinimi vardır. Bu çalışma, eğitim kurumlarında TKY'nin uygulanabilirliğini düşünen kişilere TKY'nin eğitim programlarına uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri ile böyle bir uygulamayı değerli bulup bulmadıklarının belirlenmesi ve bu amaçla konu ile ilgili yapılacak uygulamalara yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde TKY ile ilgili kuramsal bilgilere, problem cümlesi, alt problemler ve sınırlılıklara yer verilmiş, ikinci bölümde ise konu ile ilgili araştırmalar yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde de araştırmanın yöntemiyle ilgili bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın verileri önce geniş bir literatür taramasından sonra anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada deneklerin eğitim programlarında TKY'nin uygulanabilirliğine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla 5'li likert tipi ölçek kullanılmıştır. İstanbul ilinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı 10 ilçede toplam 21 ilköğretim okulunda anket çalışması yapılmıştır. 307 denekten elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak frekans dağılım tabloları, çapraz tablolar oluşturulmuş ve değişkenler arasındaki farklılığı test etmek amacıyla X2 (Ki-Kare) istatistik testi uygulanmıştır. Araştırmanın önem derecesi 0.05 olarak alınmıştır.Dördüncü bölümde araştırma ile ilgili bulgular ve yorumlara yer verilmiş, ilköğretim okulu öğretmenlerin TKY konusunda bilgilenmelerine rağmen eğitim programlarında TKY uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmadıkları, bu yeni uygulamanın başarılı olacağına inanmalarına karşın eğitim programlarında uygulanabilirliğine genel olarak olumsuz baktıkları, olumsuz görüşte olmalarının önemli bir sebebinin mevcut durumun yetersizliklerinden kaynaklandığı, sınıf öğretmenleri ve bayan öğretmenler tarafından daha çok benimsenmesi sebebiyle ilköğretim okullarının birinci kademesinde (ilk 5 yıl) eğitim programlarına TKY uygulamalarında daha başarılı sonuçlar elde edileceği, tüm bunların yanında yeni mezun öğretmenlerin gerekli yeterliliklere sahip olmadığı bu bağlamda verilen hizmetiçi eğitimlerin eksikleri gidermede yetersiz olduğu, öğretmenlerin eğitim bilimleri konusunda yetersiz oldukları sonucuna varılmıştır. Araştırmanın son bölümünde; TKY'nin eğitim programlarına uygulanma çalışmalarına yol göstermeye yönelik öneriler sunulmuştur. |
|
dc.format.extent |
XXIII, 207 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Toplam kalite yönetimi |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.title |
Toplam kalite yönetiminin ilköğretim okullarındaki eğitim programlarına uygulanabilirliği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ürkmez, Gülşah |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|