Açık Akademik Arşiv Sistemi

Pazarlama kanalı olarak spot piyasalar (Türkiye uygulamaları)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Remzi Altunışk
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:52Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:52Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Kıray, Mustafa. (2002). Pazarlama kanalı olarak spot piyasalar (Türkiye uygulamaları). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93793
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Günümüzde pazarlama bağlamında işletmelerce kullanılan çok çeşitli dağıtım kanalları bulunmaktadır. Bu kanalların her biri değişik kurallara ve metotlara göre faaliyet göstermektedirler. Bu çalışmanın amacı bir perakende ortamı olarak değerlendirilen "spot piyasaların" Türkiye bağlamında nasıl işlediğinin incelenmesidir. Çalışma bağlamında spot piyasalar olarak tanım kapsamında yer alan işletme yapılarına değinilmektedir. Spot piyasaların geleneksel pazar mekanizmaları ile karşılaştırılması yapılmaktadır. Spot piyasasında arz ve talep yönetimi konularına da değinilerek bu piyasaların işleyişleri ve tedarik şekilleri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Ayrıca spot faaliyetinde bulunmak isteyen firmalar için kuruluş çalışmaları da incelenmeye çalışılmıştır. Bunun yanında spot piyasalarının ülkemiz pazar çevresi ve ekonomisinde yaşanmakta olan değişimler ışığında değerlendirilmesi yapılarak, ülke ekonomisindeki önemi ortaya konmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada, konunun hassasiy eti ve gizliliği sebebiyle, araştırma metodoloji olarak kalitatif bir yöntem olan yarı yapısal nitelikte derinlemesine mülakatlar yapma yoluna gidilmiştir. Bu amaçla spot piyasası konularında bilgi sahibi ve spot konusunda uzman sayılabilecek 10 kişi ile her biri en az 3 saati aşan mülakatlar yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında ülkemizde spot piyasaların son derece önemli roller üstlendiği sonucuna varılmıştır. Pazar mekanizmasında ortaya çıkan boşlukları doldurarak pazarın daha etkin çalışmasına imkan tanıyan spot piyasalarının çok farklı ve dinamik bir yapı sergilediği de görülmüştür. Ancak üstlendiği işlevlere rağmen spot piyasalarının tüketici güvenini tesis etmede önemli sıkıntılarla karşı karşıya olduğu da gözlenmiştir.
dc.format.extent IX, 91 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Pazarlama
dc.subject Pazarlama kanalları
dc.subject Spot piyasası
dc.title Pazarlama kanalı olarak spot piyasalar (Türkiye uygulamaları)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Kıray, Mustafa
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record