dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor İrfan Gülmez |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:50Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:50Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Berdan, Ergün. (2002). Futbol hakemi yetiştirme ve eğitim politikaları (Kocaeli örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93781 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Futbol günümüzde büyük bir sektör haline gelmiştir. Hızla gelişen ve geniş kitleleri etkisi altına alan bu sektörün vazgeçilmez bir unsurunda hakemlerdir. Verdikleri anlık kararlarla milyonlarca insan etkilenebilmektedir. FİFA (Uluslar arası futbol federasyonlara Birliği) futbolda kaliteyi ve seyir zevkini artırabilmek için çeşitli yenilikler ve bilimsel çalışmalar yapmaktadır. Ülkemizde' de (Türkiye futbol federasyonu ve Merkez hakem kurullu ile bunlara bağlı il ve ilçe hakem kurullarında bu konularla ilgili futbol hakemi yetiştirme ve eğitim çalışmalarına büyük önem vermektedir. Çalışmamızda Kocaeli ili edebi futbol hakemi eğitim ve yetişkin politikalarını inceledik. Araştırmamızın kapsamını Kocaeli faal futbol hakemleri, örneklemini ise bu ildeki 116 faal futbol hakemi oluşturmaktadır. Araştırmada 30 soruluk 2 bölümden oluşan anket uygulaması yapılmıştır. Anket sorularında birinci bölümünde hakemlerin kişisel profillerine ikinci bölümde ise eğitim ve yetiştirme politikaları hakkındaki görüşlerine yer verilmiştir. Çıkan sonuçlar frekans tabloları çapraz tablolar ve ki kare testi SPSS istatistiksel değerlendirme yapılarak elde edilmiştir. Araştırmamızda Türkiye futbol federasyonu ve merkez hakem kurulunun temsil eden Kocaeli ili Hakem kurulunun yapmış olduğu eğitim ve yetiştirme politikalarını incelemeyi amaçladık. Genel olarak Kocaeli İlindeki çalışmaların diğer illerle benzerlikler teşkil ettiği ortaya çıkmıştır. Kocaeli hakemlerinin kişisel profillerine bakıldığında erkek hakemlerin % 94 gibi büyük bir çoğunluk oluşturduğu, fiziksel kriterlerinin dağılımında, boy ortalamasının 1,78 m, kilo ortalamasının 71 kg, yaş ortalamasına 26, Üniversite eğitim seviyesindekilerin % 65,2, İngilizce bilenlerin % 91,4 olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar FİFA' nın hakem kriterleriyle büyük benzerlik göstermektedir. Araştırmamızda ayrıca, il hakem kurullarınca haftalık aylık ve yıllık eğitim antrenman ve saha deneme çalışmalarını n yeterli olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuç il hakem kurulları ve hakemlik açısından son derece sevindiricidir. Kocaeli faal futbol hakemleri, eğitim ve yetiştirme çalışmalarının süresini, sıklığını, amacını, eğitimcilerin bilgi düzeylerini, araç-gereç, saha ve malzeme, lokal televizyon, tepe göz gibi eğitim araçlarıyla sınav ve eğitim yerleri durumlarının yeterli olduğunu belirtmişlerdir. Ancak eğilim ve yetiştirmeye yönelik ayrılan bütçeyi ve kapalı salon tesislerinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak Türkiye futbol federasyonu Merkez hakem kuruluna bağlı Kocaeli il hakem kurulunun futbol hakemi eğitim ve yetiştirme politikalarında başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Futbol,Hakem,Eğitim, Yetiştirme |
|
dc.format.extent |
XV, 147 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Futbol |
|
dc.subject |
Hakem |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Yetiştirme |
|
dc.title |
Futbol hakemi yetiştirme ve eğitim politikaları (Kocaeli örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Berdan, Ergün |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|