Abstract:
Günümüzde küçük ve orta boy işletmelerin (KOBİ'Ierin) ülke ekonomisindeki yeri giderek artmaktadır. KOBİ'ler üretime daha fazla önem vermektedirler. Bu nedenle KOBİ'Ierin pazarlamayı ihmal ettiği söylenebilir. Her gün artan rekabet ortamı karşısında, pazarlamaya gereken önemi vermeleri gerekmektedir. Bu tez; KOBİ'Ierin pazarlamaya bakış açılarını daha iyi anlayabilmek ve onlara yardım edebilmek maksadıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla KOBİ'Ierin pazarlamaya bakış açılan ile ilgili anket çalışmalarına yer verilmiştir. Bu işletmelerin sahiplerinin ve yöneticilerinin pazarlama dalındaki karmaşık teori ve teknikleri öğrenmek için zaman ve fırsatları olmadığı gibi; bunları iş hayatında uygulamak için gerekli kaynaklarının olmadı görülmektedir. Yapılana anketler ve elde edilen bulgular Türkiye'de KOBİ'Ierin pazarlamaya bakış açılarını değerlendirmemizde bize yardımcı olacaktır. Ayrıca bu çalışmada, KOBİ'Ierin pazarlama sorunları da kısaca ele alınmıştır.