dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:48Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:48Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Arslan, Mehmet. (2002). Dünyada ve Türkiye’de öğretmen örgütlenmeleri ve Türkiye için bir model önerisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93766 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Tezimizde ideal bir örgüt yapısının nasıl olması gerektiği ortaya konmuş,örgütsel davranışla ilgili yaklaşımlar kısaca ele alınmıştır.Dünyada ve Türkiye'deki gelmiş geçmiş öğretmen örgütlerini uluslararası hukuki dayanaklar ışığında gözden geçirmiş,mevcut örgütlenmelerin kronolojik bir tasnifi yapılmaya çalışılmıştır. Ayrıca sivil toplum örgütlerinin gelişmesinin öğretmen örgütlenmelerine etkileri ortaya çıkarılmıştır. Çalışmamızda mesleki kültür ve mesleki etik ele alınmış,bu unsurların öğretmen örgütlenmelerinde etkiliği irdelenmeye çalışılmıştır.Bunun yanında teknolojik gelişmelerin öğretmen örgütlenmesinde ne gibi etkiler yaptığı ortaya konmuştur. Ülkemizdeki öğretmen örgütleri hukuki,sosyal,kültürel ve ekonomik yönden İncelenmiş, mevcut öğretmen örgütleri ele alınıp,çalışmaları ortaya çıkarılmıştır. Tez çalışmamızda mevcut örgütlenmeler göz önüne alınmış,ideal bir örgüt yapısının ortaya çıkarılmasına çalışılmıştır.Bunu yaparken etkililiği bilinen modeller incelenmiş,ülkemiz öğretmenlerine yönelik örgüt yapısı ortaya çıkarılmıştır. Öğretmenlik mesleğinin topluma ve ülkemize yararlan düşünülerek,birlik,beraberlik ve etik açıdan ideal bir örgüt yapısı olarak "Türkiye Öğretmenler Birliği" ve "İl Öğretmenler Birliği" model olarak sunulmuştur. Çalışmamızda bu modeli sunmadan önce yerli ve yabancı literatür taranmış, örgüt geliştirmeyle ilgili çalışmanın çatısı ortaya çıkarılmıştır. Sunulan modelde öğretmenlerin bir çatı altında toplanarak, verimliliğin dolayısıyla toplam kalitenin alt yapısına zemin hazırlanmıştır. Sunulan bu modelle öğretmenlerin verimliliği artacak, ekonomik,sosyal ve kültürel açıdan ülkemiz önemli yararlar sağlayacaktır. Ayrıca ülkemizin gelişmesinde çok büyük katkısı olan öğretmenlerin çalışmaları bu modelle daha da artacaktır. Tezimizde önerdiğimiz model ilgililerce göz önüne alınıp gereği yapılırsa bundan ülkemiz büyük yararlar sağlayacaktır. |
|
dc.format.extent |
XIV, 260 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Örgütlenme- Öğretmenler |
|
dc.subject |
Uluslararası örgütlenmeler |
|
dc.subject |
Mesleki örgütlenme- Türkiye- Tarih |
|
dc.title |
Dünyada ve Türkiye’de öğretmen örgütlenmeleri ve Türkiye için bir model önerisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Arslan, Mehmet |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|