Açık Akademik Arşiv Sistemi

Talim ve terbiye kurulu başkanlığının kuruluşu, işleyişi ve Milli Eğitim sistemine katkıları

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:47Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:47Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Altun, Aslı Ayanoğlu. (2002). Talim ve terbiye kurulu başkanlığının kuruluşu, işleyişi ve Milli Eğitim sistemine katkıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93762
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Milli Eğitim Bakanlığı'nın danışma ve karar organı, bakanlık birimlerinin fikir ve hareket merkezi olan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı; Eğitim sistemini, plan ve programları, Eğitim mevzuatını, ders araç ve gereçlerini, yurtiçi ve yurtdışı eğitim faaliyetlerini araştırmak, pekiştirmek ve uygulama kararlarını almak gibi hizmetleri yürütmektedir. Tevhid-i Tedrisat Kanunu gereği Türk Milli Eğitimindeki birlik, beraberlik ve bütünlüğün sağlanması görevi de Talim ve Terbiye Kurulunca yürütülmektedir. Bakanlığın önemli görevlerinden büyük bir kısmını yerine getirme görevini üstlenen, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 22 Mart 1926 tarihinde kabul edilip 3.4.1926 tarihinde yürürlüğe giren 789 sayılı "Maarif Teşkilatına Dair Kanunun" ikinci maddesine göre, "Milli Talim ve Terbiye Dairesi" adıyla kurulmuştur. Kuruluşundan günümüze hizmetlerinin daha rasyonel ve süratle yürütülebilmesi için önemli ve köklü değişiklikler yapılmıştır. 31.1.1993 tarihinde yayımlanan yönetmeliğe göre Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının teşkilat yapısı düzenlenerek bugünkü halini almıştır. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Türk Milli Eğitim Sisteminin ilkelerini ve politikalarını, öğretim programlarını, ders kitaplarını ve bütün eğitim ve öğretim araçlarını belirleyen yönlendiren ve Türk toplumunun ihtiyaçları doğrultusunda gelecek kuşakların yetişmesi ve eğitilmesi için amaç ve kararlan tespit eden bir kurumdur. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının Türk Milli Eğitim Sistemine olan katkılarının belirlenmesi amacı ile yapılan bu çalışmada; Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının kuruluş gerekçeleri, kuruluş amaçları, kuruluşundan günümüze geçirdiği aşamalar, çalışma alanları, işleyişi, teşkilat yapısı, Atatürk'ün eğitimle ilgili düşünce ve görüşleri ve kurulun Türk Milli Eğitim Sistemi ile ilgili çalışmaları ve bu çalışmaların eğitim için önemi ve yeri konuları ele alınmıştır. IVTalim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı yaptığı ve yapmayı planladığı yeni düzenlemelerle sürekli olarak hizmet ettiği Türk toplumunun ve içinde yer aldığı dünyanın değişen şartlarım dikkate alarak kendini devamlı yenilemek durumundadır.
dc.format.extent VI, 81 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Talim ve terbiye kurulu - Kuruluşu - İşleyişi
dc.subject Milli Eğitim sistemi
dc.title Talim ve terbiye kurulu başkanlığının kuruluşu, işleyişi ve Milli Eğitim sistemine katkıları
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Altun, Aslı Ayanoğlu
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record