dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:47Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:47Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Altun, Aslı Ayanoğlu. (2002). Talim ve terbiye kurulu başkanlığının kuruluşu, işleyişi ve Milli Eğitim sistemine katkıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93762 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Milli Eğitim Bakanlığı'nın danışma ve karar organı, bakanlık birimlerinin fikir ve hareket merkezi olan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı; Eğitim sistemini, plan ve programları, Eğitim mevzuatını, ders araç ve gereçlerini, yurtiçi ve yurtdışı eğitim faaliyetlerini araştırmak, pekiştirmek ve uygulama kararlarını almak gibi hizmetleri yürütmektedir. Tevhid-i Tedrisat Kanunu gereği Türk Milli Eğitimindeki birlik, beraberlik ve bütünlüğün sağlanması görevi de Talim ve Terbiye Kurulunca yürütülmektedir. Bakanlığın önemli görevlerinden büyük bir kısmını yerine getirme görevini üstlenen, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 22 Mart 1926 tarihinde kabul edilip 3.4.1926 tarihinde yürürlüğe giren 789 sayılı "Maarif Teşkilatına Dair Kanunun" ikinci maddesine göre, "Milli Talim ve Terbiye Dairesi" adıyla kurulmuştur. Kuruluşundan günümüze hizmetlerinin daha rasyonel ve süratle yürütülebilmesi için önemli ve köklü değişiklikler yapılmıştır. 31.1.1993 tarihinde yayımlanan yönetmeliğe göre Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının teşkilat yapısı düzenlenerek bugünkü halini almıştır. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Türk Milli Eğitim Sisteminin ilkelerini ve politikalarını, öğretim programlarını, ders kitaplarını ve bütün eğitim ve öğretim araçlarını belirleyen yönlendiren ve Türk toplumunun ihtiyaçları doğrultusunda gelecek kuşakların yetişmesi ve eğitilmesi için amaç ve kararlan tespit eden bir kurumdur. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının Türk Milli Eğitim Sistemine olan katkılarının belirlenmesi amacı ile yapılan bu çalışmada; Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının kuruluş gerekçeleri, kuruluş amaçları, kuruluşundan günümüze geçirdiği aşamalar, çalışma alanları, işleyişi, teşkilat yapısı, Atatürk'ün eğitimle ilgili düşünce ve görüşleri ve kurulun Türk Milli Eğitim Sistemi ile ilgili çalışmaları ve bu çalışmaların eğitim için önemi ve yeri konuları ele alınmıştır. IVTalim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı yaptığı ve yapmayı planladığı yeni düzenlemelerle sürekli olarak hizmet ettiği Türk toplumunun ve içinde yer aldığı dünyanın değişen şartlarım dikkate alarak kendini devamlı yenilemek durumundadır. |
|
dc.format.extent |
VI, 81 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Talim ve terbiye kurulu - Kuruluşu - İşleyişi |
|
dc.subject |
Milli Eğitim sistemi |
|
dc.title |
Talim ve terbiye kurulu başkanlığının kuruluşu, işleyişi ve Milli Eğitim sistemine katkıları |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Altun, Aslı Ayanoğlu |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|