dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor M. Sait Doğan |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:46Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:46Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Akbulut Öztürk, Songül . (2005). Cumhuriyet Dönemi Türk eğitim sistemi ve kalkınmada eğitimin önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93758 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı : Cumhuriyet Dönemi Türk Eğitim Sistemi ve Kalkınmada Eğitimin Önemi Tezin Yazarı : Songül AKBULUT ÖZTÜRK Danışman : Doç. Dr. M. Sait DOĞAN Kabul Tarihi : 18/01/2006 Sayfa Sayısı : 6 (ön kısım)+ 94 (tez) Ana Bilim Dalı : Sosyoloji Bilim Dalı : Kurumlar Sosyolojisi "Cumhuriyet Dönemi Türk Eğitim Sistemi ve Kalkınma Eğitimin Önemi" adındaki bu çalışmada amacımız kalkınmada eğitimin önemini araştırmaktır. Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminden başlayarak eğitim sisteminin gelişimi ve teknik olarak kalkınmada insan unsurunun önemi ele alınmıştır. Araştırma, dokümantasyon, analiz ve sentez yöntemlerinden hareket edilerek yapılmıştır. Cumhuriyet döneminden günümüze kadar geçen sürede eğitim sistemimizin akışı, gelişimi, eğitimde kat ettiğimiz mesafeyi gözler önüne sermektedir. Toplumlar hızlı bir teknoloji ve buna bağlı olarak hızlı bir değişim sürecini yaşamaktadır. Bu süreçten eğitimimiz ve toplum hem etkilenmiş hem de bu sürecin yaşanmasında etken olmuştur. Ülkelerin sahip oldukları imkanlar ve hedefleri doğrultusunda ulaşmak istedikleri sonuç kalkınmışlıktır. Bu sonuca giderken kalkınma, gelişmekte olan ülkelerin gelişmesini belli politikalarla hızlandırmak, insanların davranışlarını değiştirmek demektir. Kalkınmak toplumun değişme bilincine bağlı olarak gelişen bir süreçtir. Bu bilinci kazanmanın yolu insanların eğitilmesidir. Kalkınma ile değişim ve gelişim birbirini takip etmektedir. İşte bu değişimlerde toplumsal sermaye ile gerçekleşir. Kalkınma aynı zamanda bir takım becerilere sahip insan gücünü gerektirir ki bu da eğitim ile gerçekleşir. Ekonomik büyüme bilimsel bilgi birikimi ile, bilimsel bilgi de bilginin üretimi ile gerçekleşir. Bu üretimi gerçekleştirecek olan eğitimdir. îşte bu tezde vurgulanmak istenen eğitim-kalkınma ilişkisinin bu denli birbirleri ile varoluşudur. Bu doğrultuda yapılacak yatırınım en akılcı ve yapıcı bir yatırım olduğu düşüncesinin değerlendirilmesi istenen amaca ulaşmasının şartıdır. Ancak bu sayede uygarlık yolunda emin adımlarla ilerlemek toplumu başarıya ulaştırabilir. Anahtar Kelimeler: Cumhuriyet Dönemi Eğitim Sistemi, Kalkınmada Eğitim, Kalkınmada İnsan Unsuru, Toplumsal Değerler. iv |
|
dc.format.extent |
VI, 334 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Cumhuriyet Dönemi eğitim sistemi |
|
dc.subject |
Kalkınmada eğitim |
|
dc.subject |
Kalkınmada insan unsuru |
|
dc.subject |
Toplumsal değerler |
|
dc.title |
Cumhuriyet Dönemi Türk eğitim sistemi ve kalkınmada eğitimin önemi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Akbulut Öztürk, Songül |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|