Abstract:
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı : Performansı Arttırmanın Bir Yolu Olan Nlp Tekniği ve Otel Yöneticilerinin Görüşlerine Yönelik Bir Araştırma : İstanbul Laleli Örneği Tezin Yazarı : Sibel Gedik Yörükoğlu Danışman : Yrd.Doç.Dr. Orhan Batman Kabul Tarihi : 02. 06.2005 Sayfa Sayısı : IX(ön kısım)+l 1 9(tez)+5(Ekler) Anabilim Dalı : İşletme Bilim Dalı : Turizm işletmeciliği Otel işletmelerinde Performans, çalışanın daha kaliteli olması ve daha üstün hizmet vermesi açısından önemlidir. Günümüzde kaliteli hizmet anlayışı ile çalışan bir işletme her zaman bir adım öndedir. Otel işletmeleri yöneticilerinin, çalışanlarının performansını yakından takip edip, mevcut performansı arttırma tekniklerim kullanarak, çalışandan en yüksek verimi almaya çalışmaları kullandıkları teknikle yakından alakalıdır. Otel işletmelerinde performansı arttırmaya yönelik birçok teknik kullanılmaktadır. Neuro Linguistic Programming (Beyin Dilinin Programlanması) yani kısaca NLP tekniği de bu çalışmalardan biridir. NLP tekniği, 21. yüzyıl performansı arttırma tekniklerinden biri olup herkesin kendi kendine uygulayabileceği kadar uygulanabilirliği kolay bir tekniktir. Duygusal zekanın maksimum seviyede çalıştırılması performansı da doğrudan olumlu etkileyecektir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, otel işletmeleri ve otel işletmelerinin özellikleri, tanımı ve otel işletmelerinde insan kaynaklan yönetimi ve performansın önemi üzerinde durulmuştur, ikinci bölümde, performans kavramı, performans değerleme kriterleri ve aşamaları, NLP tekniği ve bu teknikle insan beyninin programlanarak performansının arttırılması üzerinde durulmuştur. Üçüncü ve son bölümde, otel işletmelerinde NLP tekniğinin uygulanabilirliği ve yöneticilerin bu konudaki düşünceleri anket yolu ile analiz edilmiş ve sonuçlan değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, araştırma kapsamına alman otel işletmelerinde insan kaynaklan yöneticilerinin çoğunun NLP tekniğine önem verdikleri ancak otellerinde uygulamada henüz yeterlilik sağlayamadıktan görülmüştür. Anahtar Kelimeler; Otel, Turizm, NLP, insan Kaynaklan, Performans