dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Remzi Altunışık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:39Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:39Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Özbilek, Özcan . (2005). Perakendeci imajının perakendeci markası tercihine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93705 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Perakendeci İmajının Perakendeci Markası Tercihine Etkisi Tezin Yazarı: Özcan ÖZBILEK Danışman: Doç. Dr. Remzi ALTUNIŞIK Kabul Tarihi: 16 Mayıs 2005 Sayfa Sayısı: DC (On kısım) + 156 (Tez) + 4(Ekler) Ana Bilimdalı: İşletme Bilim Dalı: Üretim Yönetimi ve Pazarlama Marka kavramı günümüz pazarlamasında giderek daha önemli olmaya başlamıştır. Marka sadece pazarda ürünlerin birbirinden ayırt edilmesine yarayan bir unsur olmaktan çıkıp, tüketiciler açısından satınalma kararlarında rol oynayan bir unsur haline gelmiştir. Günümüzde marka ürünlerin imaj boyutunu oluşturmaktadır. Geleneksel markalar yanında perakendeciler de kendi markalarını çıkarmaya başlamışlardır. Perakendeci markalan sadece perakende satışlarını artırmaya yardımcı olmakla kalmaz, perakendecinin toptancı ve üreticilere karşı pazarlık gücünü artırmaya da yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı da, ülkemizde tüketicilerin market markalı ürünlere karşı tutumları, tüketicilerin market markalı (özel markalı) ürünleri tercih etme sebepleri, tüketicilerin market markalı ürünleri satın almaları esnasında tedirgin oldukları noktalar, market markalı ürünlerin tüketiciler gözünde sahip olduğu imaj ile tüketicilerin market markalı ürünleri tercih etmelerinde market (mağaza) isminin (imaj mm) etkili olup olmadığı araştırmaktır. Bu çalışmada metodoloji olarak anket uygulaması yapılmıştır. Saha çalışması Sakarya ve Van illerinde toplam 421 kişi üzerinde uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre tüketicilerin perakende markalarını tercihlerinde rol oynayan en önemli faktörün fiyat olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak, mağaza imajının perakendeci markası seçiminde rol oynayan en önemli ikinci faktör olduğu ortaya çıkmıştır. Tüketicilerin perakendeci seçiminde demografik özelliklerinde rol oynadığı gözlemlenmiştir. Perakendeci markası seçiminde tanıdıkların tavsiyesi de etkili olmaktadır. Anahtar Kelimeler: Perakendeci Markası, Perakendeci imajı, Marka, Perakende Sektörü |
|
dc.format.extent |
IX, 160 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Perakendeci markası |
|
dc.subject |
Perkandeci imajı |
|
dc.subject |
Marka |
|
dc.subject |
Perakende sektörü |
|
dc.title |
Perakendeci imajının perakendeci markası tercihine etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Özbilek, Özcan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|