Açık Akademik Arşiv Sistemi

Konaklama işletmelerinde tüketici tercihlerinin belirlenmesinde tematik unsurların rolü: Lara-Antalya örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Latif
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:38Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:38Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Müderris, Baybars . (2005). Konaklama işletmelerinde tüketici tercihlerinin belirlenmesinde tematik unsurların rolü: Lara-Antalya örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93703
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı : "Konaklama İşletmelerinde Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesinde Tematik Unsurların Rolü : Lara-Antalya Örneği." Tezin Yazan : Baybars MÜDERRİS Danışman : Yrd. Doç. Dr. Hasan Latif Kabul Tarihi :.... //2005 Sayfa Sayısı : Vü(ön kısım)+l 1 5(tez)+7(ekler) Anabilim Dalı : İşletme Bilim Dalı : Turizm İşletmeciliği Turizm, insanların bir yerden bir yere eğlenme, dinlenme, gezi veya iş için seyahat etmelerini sağlayan sistemin genel adıdır. Turizm işletmeleri içinde konaklama işletmeleri ise, insanların turizm eylemini yapmaları esnasında barınma işlevlerini gerçekleştiren kurumlar olarak düşünülebilir. İşte bu noktada, konaklama imkanı veren turizm adına yapılmış yapıların, müşteri talebini olumlu veya olumsuz şekilde etkilediği görülmektedir. Bu çalışmada esas amaç, turizm döngüsü için tasarlanmış konaklama işlevini gerçekleştirmeyi sağlayan otel yapılarının mimari tasarım unsurlarının, otel müşterisi açısından önemini anlamak ve çekicilik unsuru olarak kullanılabilirliğini değerlendirip, sonuçlandırmaktır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konaklama işletmelerinde mimari unsurlar, turizm tesislerinde mimari yaklaşımlar, tasarım ve uygulamalar, mimari planlama süreçleri ve turizm tesisleri planlaması, bina programı ve tasarımın talep yaratmadaki etkileri anlatılmaktadır. İkinci bölümde, turizm tesislerinde temalı otel kavramı, pazarlama avantajları müşterilerine sunduğu farklılıklar, otel mimarisinde tematik unsurların müşteri tercihi açısından önemi ve Antalya bölgesindeki temalı oteller ile dünyadaki örnekleri ele alınmaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise, konu ile ilgili fikir ve açıklamaların bir tutanağı olması amacıyla Antalya Lara bölgesinde uygulanan anket çalışması bulunmaktadır. Bu çalışmadaki esas amaç ise, müşterinin fikir ve düşüncelerini, tez çalışmasında geçen konular ile bütünleştirmektir. Anket çalışması, 230 kişi üzerinde uygulanmış olup, elde edilen bulgular yüzde oranlan ile tablolaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler : Temalı Oteller, Mimari Tasanm, Müşteri Tercihi
dc.format.extent VII, 122 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Temalı oteller
dc.subject Mimari tasarım
dc.subject Müşterihi tercihi
dc.title Konaklama işletmelerinde tüketici tercihlerinin belirlenmesinde tematik unsurların rolü: Lara-Antalya örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Müderris, Baybars
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record