Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okullarında yaşanılan çatışma türleri ve yöneticilerin izledikleri çözüm stratejileri (İstanbul İli örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:38Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:38Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Demirci, Yıldırım.. (2002). İlköğretim okullarında yaşanılan çatışma türleri ve yöneticilerin izledikleri çözüm stratejileri (İstanbul İli örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93698
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında yaşanılan çatışma türlerini çatışmalarda yöneticilerin izledikleri çözüm stratejilerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. İstanbul ili Tuzla, Pendik, Kartal, Maltepe ve Kadıköy ilçelerinde bulunan 103 resmi ilköğretim okulunda görev yapan yöneticilere, araştırmacının geliştirdiği anket uygulanmıştır. Geçerli geri dönen 264 anketten elde edilen veriler SPSS programına aktarılmıştır. Frekans, yüzde ve aritmetik ortalama teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. İlköğretim okullarında, amaçlarım gerçekleştirmeye katkısı açısından: Fonksiyonel olan çatışma arasıra yaşanırken, fonksiyonel olmayan çatışma ise genellikle yaşanmaktadır. Ortaya çıkış şekillerine göre: Potansiyel ve hissedilen çatışmalar arasıra yaşanırken; algılanan ve açık çatışmalar ise hiçbir zaman yaşanmamaktadır. Yerlerine göre: Dikey çatışma genellikle, yatay çatışma arasıra yaşanırken; yönetici-uzman ve sosyal çatışmalar ise hiçbir zaman yaşanmamaktadır. Tarafları açısından: Bireylerarası çatışma genellikle, grup içi, gruplararası ve örgütlerarası çatışmalar arasıra yaşanırken; bireyin kendi içindeki çatışma ise hiçbir zaman yaşanmamaktadır. Diğer çatışma türlerinden: Rol çatışması genellikle yaşanırken; amaç ve kurumlaşmış çatışmalar ise arasıra yaşanmaktadır. İlköğretim okulu yöneticileri, çatışmaların çözümlenmesinde: Kaynakların artırılması, uzlaşma, davranış değiştirme, iletişimin artırılması, problem çözme ve üstün amaçlar stratejilerini her zaman kullanmaktadır. Yatıştırma ve hükmetme stratejilerini genellikle kullanmaktadır. Üçüncü tarafın müdahalesi, kayıtsız kalma, üst'ün kararma bırakma, yapısal değişkenleri değiştirme, oylama, müzakere ve kaçınma stratejilerini arasıra kullanmaktadır. Ortak düşman belirleme, taviz verme, çekilme, politik araçlar, meşgul etme ve bireylerin değiştirilmesi stratejilerini hiçbir zaman kullanmamaktadır. Anahtar Kelime: İlköğretim Okulu, Çatışma Türleri, Çatışmanın Çözüm Stratejileri
dc.format.extent XVIII, 151 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İlköğretim yönetimi- Sorunlar.
dc.subject İlköğretim- Örgütsel çatışma.
dc.subject Çatışma yönetimi.
dc.title İlköğretim okullarında yaşanılan çatışma türleri ve yöneticilerin izledikleri çözüm stratejileri (İstanbul İli örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Demirci, Yıldırım.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record