Açık Akademik Arşiv Sistemi

Perakendeci mağazalarda stratejik yer seçimi: Sakarya’da bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Remzi Altunışık
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:36Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:36Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Yılmaz, Mustafa. (2002). Perakendeci mağazalarda stratejik yer seçimi: Sakarya’da bir uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93687
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkiye'de son on yıllık periyotta hızlı değişim gösteren perakendecilik sektöründe kuruluş yeri çözümlemeleri incelenmiştir. Dünyada perakendeciliğin gelişimi ve mevcut durumu ortaya konmuştur. Gelişmeler, perakendecilik sektöründe büyük işletmelerin pazar ekonomisi şartlarına uygun olarak küçük işletmelerle birleşmeye devam edeceğini göstermektedir. Ayrıca, Türkiye'de meydana gelen perakendecilik değişimi gelişmiş ülke örnekleriyle karşılaştırılarak pazar dinamikleri, mevcut piyasa koşulları, uygulanan pazarlama stratejileri irdelenmiştir. Değişen dinamiklerle birlikte, kuruluş yeri çalışmalarını önemli kılan gelişmeler incelenmiş ve kuruluş yeri çözüm yaklaşımları ikiye ayrılarak, makro ve mikro kuruluş yeri kuramları ve çözüm yaklaşımları incelenmiştir. Makro kuruluş yeri çalışmaları bölge veya kent seçimine ilişkin faktörlerin etkileri incelerlerken, mikro boyutu perakende-yatırımcıları için bir bölge içindeki kuruluş yerinin çekiciliğini etkileyen faktörleri ile ilgilenir. Bu çalışma Adapazarı'nda uygulanmıştır. Bu çalışmanın amacı, Adapazarı şehri içinde perakende işletmeler için en iyi yerleri ortaya çıkarmak ve bunları yatırım çekiciliği ile karşılaştırmıştır. Bu aşamada analog metot kullanılmıştır. Bu bağlamda seçilen analog süpermarket uygulanan anketin amacı, seçilen marketin müşteri profillerini belirlemektir. Daha sonra araştırmanın sonuçları Coğrafi Bilgi Sistemi ile Adapazarı şehir haritasına aktarılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, CBS ile yatırımcılara karar vermelerini kolaylaştırıcı bir araçtır. Bu çalışmanın neticesinde, kuruluş yeri olarak analog süpermarkete yakın bir yer için karar verilmiştir.
dc.format.extent VI, 123 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Perakendecilik sektörü
dc.subject Perakendecilik - Dünya
dc.subject Perakendecilik - Türkiye
dc.subject Perakendecilik - Adapazarı, Sakarya (Türkiye)
dc.title Perakendeci mağazalarda stratejik yer seçimi: Sakarya’da bir uygulama
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Yılmaz, Mustafa
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record