dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:35Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:35Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Aşoğlu, Tuba . (2005). Ortaöğretim hazırlık sınıfı ingilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya ve tutuma etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93681 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır |
|
dc.description.abstract |
SAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi Tezin Başlığı: Ortaöğretim hazırlık sınıfı İngilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya ve tutuma etkisi Tezin Yazarı: Tuba Aşoğlu Danışman:Yrd. Doç. Dr. Ahmet ESKİCUMALI Kabul Tarihi: 08.09.2005 Sayfa Sayısı: VII ( ön kısım) + 91 (tez) + 14 (ekler) Ana Bilim Dalı: Eğitim Bilimleri Bilim Dalı: Eğitim Programları ve Öğretimi Bu araştırmada yaratıcı drama yöntemi tanıtılmış ve ortaöğretim hazırlık sınıfında, İngilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin uygulanması sonucunda öğrencilerin başarısına ve tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Çalışmada deneme modeli ve çift grup ön-test, son-test deseni kullanılmıştır. Araştırma Atatürk Lisesi'nin Hazırlık A ve Hazırlık B sınıflarında öğrenimini sürdüren toplam 54 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamada gelecek zaman yapılarından olan "be going to" ve "will" yapıları araştırmacı tarafından önce Hazırlık A sınıfına geleneksel yöntemle, Hazırlık B sınıfına yine araştırmacı tarafından yaratıcı drama yöntemi uygulamaları esas alınarak hazırlanan etkinlikler çerçevesinde anlatılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarının ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla iki hafta boyunca toplam sekizer saat, kontrol ve deney gruplarına uygulama yapılmıştır. Ayrıca araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testleri ve tutum ölçeğinden elde edilen bilgiler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda yaratıcı drama yöntemi esas alınarak anlatılan derslerin sonucunda Hazırlık B (deney grubu) sınıfı öğrencilerinin bilgi testinden aldıkları son test sonuçlarının aritmetik ortalamaları göz önüne alındığında yaratıcı drama yöntemi uygulamaları ile öğrencilerin daha başarılı oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin tutum testlerine verdikleri cevaplar dahilinde yaratıcı drama uygulamaları ile şekillenmiş derslerin ardından, İngilizce dersini kolay olarak değerlendirmeleri, kendilerini bu derste başarılı olarak görmeleri ve buna paralel olarak sınıf içinde öğretmenleri ile rahat iletişimde bulunmaları bakımından olumlu tutum geliştirdikleri gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretimi, Yaratıcı Drama Yöntemi, Hazırlık sınıfı |
|
dc.format.extent |
VII, 105 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
İngilizce Öğretimi |
|
dc.subject |
Yaratıcı Drama Yönetimi |
|
dc.subject |
hazırlık Sınıfı |
|
dc.title |
Ortaöğretim hazırlık sınıfı ingilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya ve tutuma etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Aşoğlu, Tuba |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|