Açık Akademik Arşiv Sistemi

Lise son sınıf öğrencilernin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doktor Hasan Basri Gündüz
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Öz, Dilek . (2005). Lise son sınıf öğrencilernin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93680
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri Tezin Yazan: Dilek öz Danışman: Yrd. Doç. Dr. H. Basri GUNDUZ Kabul Tarihi: 24 Mayıs 2005 Sayfa Sayısı: XV (ön kısım) + 155 (tez) + 4 (ekler) Anabilimdalı: Eğitim Bilimleri Bilimdalı: Eğitim Yönetimi ve Denetimi Betimsel nitelikli bu araştırmada; Kocaeli ilinde öğrenim gören lise son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Bu çalışma ile; a- cinsiyetlerine, b- öğrenim gördükleri lise türlerine, c- babalarının öğrenim durumlarına, d- annelerinin öğrenim durumlarına, göre, öğretmenlik mesleğine ilişkin öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanm evrenini Kocaeli ilindeki 88 lise ve bu liselerde örenim gören 16.399 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir.Analiz sonuçlarına göre tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın bazı önemli sonuçlan şunlardır: Kız öğrencilerin çoğunluğu erkek öğrencilerin yandan fazlası öğretmenlik mesleğini tercih etmeyi düşündüklerini belirtmişlerdir. Kız ve erkek öğrencilerin yandan fazlası öğretmenlik mesleğini, maaşı iyi olmadığı için tercih etmeyi düşünmediklerini; kız öğrencilerin yandan fazlası öğretmenlik mesleğini, bayanlara uygun olduğu için tercih etmeyi düşündüklerini, erkek öğrenciler ise tercih etmeyi düşünmediklerini belirtmişlerdir. AL ve ÖL öğrencilerinin, öğretmenlik mesleğini ideallerindeki meslek olmadığı için tercih etmeyi düşünmedikleri anlaşılmaktadır. Tüm lise türlerindeki öğrencilerin, anketteki çeşitli nedenlere bağlı olarak öğretmenlik mesleğini tercih etmeyi düşündüklerini belirtmelerine rağmen, AL öğrencilerinin çoğunluğunun bu nedenlerle mesleği tercih etmeyi düşünmedikleri anlaşılmaktadır. Baba öğrenim düzeylerine göre öğrencilerin görüşlerinin; yaşadıklan şehirde eğitim fakültesi olması, ailelerinin istemesi, iş bulma imkanının çok olduğuna inanmalan, çalışma saatlerinin az olması, beğenilen mesleklerden biri olması, sağlık, nakil, emeklilik gibi özlük haklan gibi nedenlerle farklılaştığı anlaşılmaktadır. Anne öğrenim düzeylerine göre öğrencilerin farklı oranlarda öğrenim gördükleri lise türünden dolayı, kişilik özelliklerine uygun olması, sevdikleri ve başanlı olabileceklerini düşünmeleri, çalışma ortamı koşullanndan dolayı, çocuklarla uğraşmayı ve ilgilenmeyi sevdikleri için tercih etmeyi düşündükleri ve öğrencilerin anketteki diğer nedenlere ilişkin görüşlerinin farklılaştığı anlaşılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik Mesleği, Öğretmenlik, Meslek, Lise öğrenciler
dc.format.extent XV, 160 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Öğretmenlik Mesleği
dc.subject Öğretmenlik
dc.subject Lise Öğrencileri
dc.title Lise son sınıf öğrencilernin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Öz, Dilek
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record