Açık Akademik Arşiv Sistemi

Avrupa Birliği'nin eğitim ve eğitim yönetimi çalışmaları ile Türkiye'deki uyum çalışmalarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Murat İskender.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Öztürk, Günay.. (2005). Avrupa Birliği'nin eğitim ve eğitim yönetimi çalışmaları ile Türkiye'deki uyum çalışmalarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93677
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Subsidiarite, Adem-i Merkeziyet, Eğitim Yönetimi, Demokrasi. Tarihsel Gelişim Sürecinde AB'nin Eğitim Çalışmaları İle Eğitim Yönetimi ve Aday Ülke Türkiye'nin Durumunun incelenmesini içeren tez çalışmasında AB'nin tarihsel gelişim süreci kronolojik ve kavramsal olarak incelenmiş, AB kurumlan ve hukuki dayanakları, Türkiye ile ilişkiler ele alınmış bu alanda yapılan ilgili araştırmalar üzerinde durulmuştur. Bu araştırma, Avrupa Birliği'nin eğitim çahşmalarının,eğitim yönetimi anlayışının ve Türkiye'nin bu alandaki durumunun belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Avrupa Birliği'nin demokratikleşme sürecinde bireyi özne yapan günümüz kamu yönetimi anlayışının eğitim yönetimine etkilerinin incelenmesi, eğitim ve demokratikleşme arasındaki ilişkiye dikkat çekilmesi açısından önem taşımaktadır. Üçüncü bölümde tezin ana konusunu oluşturan AB eğitim çalışmaları, yönetim anlayışları incelenirken eğitim, yönetim, demokrasi ile ilgili sözleşmeler ve deklarasyonlar açıklanmış, AB'inde geçerli bir yönetim ilkesi olan "subsidiarite" ilkesi kamu yönetimi ve eğitim yönetimi bağlanımda incelenmiştir. Ayrıca bu bölümde konunun daha iyi anlaşılabilmesi için bazı AB ülkelerinin temel eğitimi ve yönetimi baz alınarak bu konuda AB'nin genel durumu saptanmaya çalışılmıştır. Türkiye de eğitim yönetimi, temel eğitimi ve yapılan uyum çalışmaları ele alınarak AB adaylık sürecinde değerlendirilmiştir. Belgesel tarama ve karşılaştırmalı yöntemin kullanıldığı tezde sonuç olarak demokratikleşme, yerelleşmenin gerekliliği çıkarımı yapılmıştır.
dc.format.extent VIII, 147 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Ademi-i Merkeziyet.
dc.subject Eğitim Yönetimi.
dc.subject Demokrasi.
dc.title Avrupa Birliği'nin eğitim ve eğitim yönetimi çalışmaları ile Türkiye'deki uyum çalışmalarının incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Öztürk, Günay.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record