dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Murat İskender. |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:35Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:35Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Öztürk, Günay.. (2005). Avrupa Birliği'nin eğitim ve eğitim yönetimi çalışmaları ile Türkiye'deki uyum çalışmalarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93677 |
|
dc.description |
.Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Subsidiarite, Adem-i Merkeziyet, Eğitim Yönetimi, Demokrasi. Tarihsel Gelişim Sürecinde AB'nin Eğitim Çalışmaları İle Eğitim Yönetimi ve Aday Ülke Türkiye'nin Durumunun incelenmesini içeren tez çalışmasında AB'nin tarihsel gelişim süreci kronolojik ve kavramsal olarak incelenmiş, AB kurumlan ve hukuki dayanakları, Türkiye ile ilişkiler ele alınmış bu alanda yapılan ilgili araştırmalar üzerinde durulmuştur. Bu araştırma, Avrupa Birliği'nin eğitim çahşmalarının,eğitim yönetimi anlayışının ve Türkiye'nin bu alandaki durumunun belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Avrupa Birliği'nin demokratikleşme sürecinde bireyi özne yapan günümüz kamu yönetimi anlayışının eğitim yönetimine etkilerinin incelenmesi, eğitim ve demokratikleşme arasındaki ilişkiye dikkat çekilmesi açısından önem taşımaktadır. Üçüncü bölümde tezin ana konusunu oluşturan AB eğitim çalışmaları, yönetim anlayışları incelenirken eğitim, yönetim, demokrasi ile ilgili sözleşmeler ve deklarasyonlar açıklanmış, AB'inde geçerli bir yönetim ilkesi olan "subsidiarite" ilkesi kamu yönetimi ve eğitim yönetimi bağlanımda incelenmiştir. Ayrıca bu bölümde konunun daha iyi anlaşılabilmesi için bazı AB ülkelerinin temel eğitimi ve yönetimi baz alınarak bu konuda AB'nin genel durumu saptanmaya çalışılmıştır. Türkiye de eğitim yönetimi, temel eğitimi ve yapılan uyum çalışmaları ele alınarak AB adaylık sürecinde değerlendirilmiştir. Belgesel tarama ve karşılaştırmalı yöntemin kullanıldığı tezde sonuç olarak demokratikleşme, yerelleşmenin gerekliliği çıkarımı yapılmıştır. |
|
dc.format.extent |
VIII, 147 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Ademi-i Merkeziyet. |
|
dc.subject |
Eğitim Yönetimi. |
|
dc.subject |
Demokrasi. |
|
dc.title |
Avrupa Birliği'nin eğitim ve eğitim yönetimi çalışmaları ile Türkiye'deki uyum çalışmalarının incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Öztürk, Günay. |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|