dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz. |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Sezik, Serkan. . (2005). Devlet ve özel ilköğretim okullarında örgütsel öğrenme : Sakarya İli örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93674 |
|
dc.description |
.Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET ANAHTAR KELİMELER: Örgütsel Öğrenme, Öğrenen Örgüt, Öğrenen Okul, İlköğretim Okulları Öğretmenlerin görüşlerine göre, devlet ve özel ilköğretim okullarında örgütsel öğrenmenin ne düzeyde gerçekleştiğini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada, Sakarya il merkezindeki devlet ilköğretim okullarında çalışan 990, özel ilköğretim okullarında çalışan 123 öğretmenin görüşleri alınmıştır. Araştırma verileri, Karen E. Watkins ve Victoria J. Marsick tarafından geliştirilen, "Örgütsel Öğrenmenin Boyutları Ölçeği"den uyarlanan, "İlköğretim Okullarında Örgütsel Öğrenme Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonunda, boyutların ortalama puanlarına göre devlet ve özel ilköğretim okulu öğretmenlerin görüşleri arasındaki anlamlı farklardan hareketle, sürekli öğrenme, diyalog ve sorgulama, takım öğrenmesi, yerleşik sistemler, yetkilendirme, sistem ilişkileri, liderlik sağlama, finansal performans ve bilgi performansı boyutlarında değerlendirilen örgütsel öğrenme açısından özel ilköğretim okullarının performanslarının devlet ilköğretim okullarına oranla çok daha iyi olduğu belirlenmiştir. Liderlik sağlama boyutuna ilişkin devlet okullarında çalışan kadın öğretmenlerin, erkelere oranla daha olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Devlet okulu öğretmenlerinin eğitim durumu yükseldikçe, sürekli öğrenme, takım öğrenmesi ve yerleşik sistemler boyutlarına ilişkin olumlu görüş belirtme düzeylerinin düştüğü belirlenmiştir. Özel okul öğretmenlerinden lisans mezunu olanların okullarının yerleşik sistemleri ve bilgi performansı için ön lisans mezunlarına oranla daha olumlu görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Devlet okulu öğretmenlerinden 21 yıl ve üstünde kıdeme sahip öğretmenlerinin, 0-15 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlere oranla okullarındaki sürekli öğrenmeyi; 11-15 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlere oranla okullarındaki takım öğrenmesini; 0-10 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlere oranla okullarındaki yerleşik sistemleri; 0-5 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlere oranla okullarının finansal performansım daha iyi durumda gördükleri belirlenmiştir. |
|
dc.format.extent |
XII, 212 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Örgütsel Öğrenme. |
|
dc.subject |
Öğrenen Örgüt. |
|
dc.subject |
Öğrenen Okul |
|
dc.subject |
İlköğretim Okulları. |
|
dc.title |
Devlet ve özel ilköğretim okullarında örgütsel öğrenme : Sakarya İli örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Sezik, Serkan. |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|