dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Zeki Saka |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Özkalaycıoğlu, Sema . (2005). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93670 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler EnstitüsüYüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Geliştirilen Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi Tezin Yazarı: Sema ÖZKALAYCIOĞLU Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ahmet Zeki SAKA Kabul Tarihi: 30 Haziran 2005 Sayfa Sayısı: V(ön kısım) +56(tez) +35(ekler) Anabilim Dalı: Eğitim Bilimleri Bilim Dalı: Eğitim Programlan ve Öğretim Son yıllarda eğitim alanında yapılan araştırmalarda, öğrenme-öğretme sürecinde öğrencinin aktif olmasının önemine dikkat çekilmektedir. Bu bağlamda yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı; öğrencilerin, öğrenme sürecine aktif katılarak bilgilerini kendi deneyimlerine dayalı olarak oluşturmaları esasına dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, matematik öğretiminde ilköğretim 6. sınıf öğretim programındaki ölçüler ünitesinin; çevre, alan ve hacim hesaplamaları konusunda, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri geliştirmek ve bu etkinliklerin öğrencilerin matematik basan düzeyine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2004-2005 eğitim öğretim yılında Sakarya ili merkezindeki Büyükgazi İlköğretim Okulu'nun 6. sınıfında öğrenim gören toplam 60 (30 deney, 30 kontrol) öğrenci ile deneme modelinde öntest-sontest kontrol gruplu desene dayalı olarak yürütülmüştür. Aynca yürütülen araştırmada, mülakat ve gözlem teknikleri de kullanılmıştır. Araştırma kapsamında; çevre, alan ve hacim hesaplamalan konusunda yapılandırmacı yaklaşıma göre öğretim etkinlikleri geliştirilmiştir. Bununla birlikte; deney grubunda geliştirilen etkinlikler, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem uygulanarak; son test sonuçlarına dayalı olarak iki yöntemin öğrencilerin matematik başansma etkisi irdelenmiştir. Araştırmada ölçme aracı olarak geliştirilen akademik basan testinin güvenirliği 0.97 olarak hesaplanmış ve elde edilen veriler SPSS 10.00 paket programı ile t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Geliştirilen öğretim etkinliklerinin uygulanmasından elde edilen bulgulara dayalı olarak; yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının çevre, alan ve hacim hesaplamalan konusuyla ilgili kavramlann öğretiminde başanyı yükselten bir etkiye sahip olduğu sonucuna vanlmıştır. Araştırma; matematik öğretiminde öğrencilerin kavram yanılgısına sahip olduklan ve anlamakta zorluk çektikleri konu veya kavramlann öğretimi hakkında ve etkili öğrenme ortamlan oluşturulmasmdaki materyal eksikliklerinin giderilmesine yönelik öneriler belirtilerek sonuçlandınlmıştır. Anahtar Kelimeler: Matematik Başansı, Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı, Matematik Öğretimi |
|
dc.format.extent |
V, 91 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Matematik başarısı |
|
dc.subject |
Yapılandırıcı öğrenme |
|
dc.subject |
Öğrenme yaklaşımı |
|
dc.subject |
Matematik öğretimi |
|
dc.title |
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Özkalaycıoğlu, Sema |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|