dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Zeki Saka |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Bişkin, Meltem Rüzgar . (2005). İngilizce hazırlık öğretiminin öğrencilerin lise birinci sınıf sayısal derslerdeki başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93669 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler EnstitüsüYüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı : ingilizce Hazırlık Öğretiminin Öğrencilerin Lise Birinci Sınıf SayısalDerslerdeki Basanlarına Etkisi.Tezin Yazarı : Meltem Rüzgar Bişkin Danışman : Yrd. Doç. Dr. Ahmet Zeki Saka Kabul Tarihi : 31 Mayıs 2005Sayfa Sayısı : X(ön kasın)+ 1 00(tez)+4(ekler) Anabilim Dalı: Eğitim BilimleriBilim Pah : Eğitim Programlan ve Öğretimi Günümüzde gelişmiş ülkeler arasında yer alabilmek için nitelikli insan gücünün ihtiyaç vardır. Bundan dolayı, eğitim programlarında dil öğrenimine büyük önem verilmektedir. Ancak Türkiye'de yabancı dil öğretiminde İngilizce hazırlık öğretim programında sayısal derslere yer verilmediğinden, İngilizce hazırlık öğrencilerin sayısal derslerdeki başarılarının değişmesine neden olmaktadır. Bu araştırmanın amacı: İngilizce hazırlık öğretiminin, öğrencilerin lise birinci sınıf sayısal derslerdeki basanlarına etkisini belirlemektir. Araştırma 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Sakarya'da üç Anadolu Lisesi ve bir Anadolu Öğretmen Lisesinde tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma olarak yürütülmüştür. Birinci aşamada; Anadolu Lisesi ve Anadolu Öğretmen Lisesi, lise ikinci sınıfta öğrenim gören 246 öğrenciye anket uygulanmıştır. Ankette, öğrencilerin yabancı dil öğrenimi ve bir yıllık İngilizce hazırlık öğrenimi hakkındaki düşünceleri belirlenmiştir. İkinci aşamada; Anadolu Liseleri ve Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim gören 348 öğrencinin lise birinci sınıf matematik ve fen dersleri yıl sonu ders not ortalamaları ve ilköğretim ikinci kademe matematik ve fen dersleri yıl sonu ders not ortalamaları öğrenci sınıf geçme defterlerinden ve öğrenci dosyalarından alınıp, karşılaştırılarak doküman analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara dayalı olarak; öğrencilerin İngilizce hazırlık sınıfı sonrası, lise birinci sınıf sayısal derslerindeki basan düzeyleri, ilköğretim ikinci kademe sayısal derslerindeki basanlarına göre azaldığından. İngilizce hazırlık öğreniminin öğrencilerin lise birinci sınıf sayısal derslerdeki başanlarının düşmesine neden olduğu sonucuna varılmıştır. Lise birinci sınıf öncesi verilen hazırlık sınıfı eğitiminin yürütülmesinde, ilköğretim ikinci kademe sayısal ders programlan tekrar edilerek; ilköğretim ve ortaöğretim arasındaki bağlantıyı sağlayacak şekilde özellikle matematik dersinin eklenmesi, önerisi araştırma kapsamında sunulan önemli öneriler arasında yer almaktadır. Anahtar Kelimeler: İngilizce Hazırlık Eğitimi, Sayısal Ders Başarısı, Basan Düzeyi. |
|
dc.format.extent |
X, 103 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
İngilizce hazırlık eğitimi |
|
dc.subject |
Sayısal ders başarısı |
|
dc.subject |
Başarı düzeyi |
|
dc.title |
İngilizce hazırlık öğretiminin öğrencilerin lise birinci sınıf sayısal derslerdeki başarılarına etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Bişkin, Meltem Rüzgar |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|