dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Murat İskender |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:34Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Sağdıç, Mevlüt . (2005). Öğrencilerin, meslek lisesi tercihini etkileyen etmenler ve umut düzeyleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93668 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
SAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Öğrencilerin, Meslek Lisesi Tercihini Etkileyen Etmenler Ve Umut Düzeyleri Tezin Yasam: Mevlüt SAĞDİÇ Danışman;Yrd.Doç.Dr.Murat İSKENDER Sayfa Sayısı:XVI (On kısım) +87 (Tez) + 12 (Ekler) Kabul Tarihi:30/06/2005 Anabilim Dalı:Eğitim Bilimleri Bilim Dalı:Eğitim Programları Ve Bu çalışma ile öğrencilerin, meslek lisesi tercihini etkileyen etmenler ve umut düzeyleri araştırılmıştır. Araştırmanın amacı, meslek liselerine yönelen öğrencilerin eğitim tercihini, (bireysel, sosyal ve ekonomik) etkenlerin etkileyip etkilemediğinin ve bulundukları şartlarda umut düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, Sakarya ilî Hendek ilçesi sınırlan içerisinde yer alan meslek liselerinin değişik bölümlerinde 2004-2005 öğretim yılında öğrenim görmüş dokuzuncu sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamına giren 5 meslek lisesinden 327 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda meslek lisesi öğrencilerinin daha çok beş ve daha fazla bireyden oluşmuş ailelerden geldiği tespit edilmiştir.Aynı zaman bu öğrencilerin anne ve baba eğitim düzeyleri oldukça düşüktür. Ailenin geçimi neredeyse tamamen baba tarafından karşılanmaktadır. Meslek lisesi öğrencileri genellikle dar gelirli ailelerin çocuklarından oluşmaktadır. Bu öğrencilerin neredeyse tamamı orta ve iyi düzeyde ilköğretim bitirme derecesine sahiptir.Öğrencilerin tamama yakın bir kısmı seçmiş olduğu bölümden memnundur.Öğrencilerin yarıdan fazlası okulunu kendi seçmiştir.Aile daha sonraki etkendir ; burada rehberliğin rolü çok azdır.Öğrenciler meslek lisesini genelde ilgi duydukları ve el becerisine dayalı işleri sevdikleri için tercih etmektedir.Üniversiteyi düşünen öğrencilerin oram çok düşüktür. Büyük çoğunluğunun ailesinde meslek lisesi mezunu yoktur.Öğrencilerin neredeyse tamama yakın kısmı ileride mezun olduğu alanda çalışmayı ummaktadır.Bu öğrencilerin tamamı ya kendi işini kurmayı ya da özel sektörde çalışmayı düşünmektedir. Meslek lisesi öğrencilerine göre toplum meslek liselerini yeterince tanımamaktadır ve dar gelirli ailelerin çocuklarına meslek kazandıran okullar olarak görmektedir. Meslek liselerine önem verilme sebebi olarak öğrenciler kısa yoldan meslek sahibi olmada bir araç olarak düşünülmesini ve iş bulma imkanının fazla olmasını göstermektedirler. Öğrencilerin büyük kısmı meslek liselerini arkadaşlarına önermektedir. Yapılan çalışmada öğrencilerin cinsiyetleri, bölümleri, okulları ve babalarının eğitim durumu değişkenlerine göre meslek liselerini tercih sebepleri arasında fark bulunmuştur.Okullara göre meslek liselerine önem verilme sebepleri farklılık göstermektedir. Öğrencilerin babalarının çalışma durumlarına göre umut düzeyleri farklılık göstermektedir. Anahtar Kelimler-.Mesleki Eğitim, Tercih, Umut Düzeyi |
|
dc.format.extent |
xvi, 99 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Mesleki eğitim |
|
dc.subject |
Tercih |
|
dc.subject |
Umut düzeyi |
|
dc.title |
Öğrencilerin, meslek lisesi tercihini etkileyen etmenler ve umut düzeyleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Sağdıç, Mevlüt |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|