Açık Akademik Arşiv Sistemi

Durgun elektrik konusunda çoklu zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarına ve başarılarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Zeki Saka
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:33Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:33Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Altın, Özkan . (2005). Durgun elektrik konusunda çoklu zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarına ve başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93663
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler EnstitüsüYüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Durgun Elektrik Konusunda Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Konularına Karşı Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi Tezin Yazarı: Özkan Altın Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Ahmet Zeki Saka Kabul Tarihi: 5 Temmuz 2005 Sayfa Sayısı: VE (ön kısım) + 81 (tez) +121 (ekler) Anabilimdalı: Eğitim Bilimleri Bilimdalı: Eğitim Programlan ve Öğretimi Öğrencilerin ilgi alanları, öğrenme türleri, gelişim evreleri, yetenek düzeylerinin farklı olması öğrencilerin zeka çeşidine yönelik fen öğretiminin yapılmasını gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı; Çoklu Zeka Kuramına (ÇZK) göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarına ve başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın kapsamında, ilköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersi ünitelerinden, elektrik ünitesinin "Durgun Elektrik" konusu ele alınmıştır. 2004-2005 Eğitim-öğretim güz yarıyılında, Teşvikiye Cumhuriyet İlköğretim Okulu'nun 6 A ve 6B şubelerinden, basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile 30' ar kişilik deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubunda ÇZK'ya göre, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemine göre uygulama yürütülmüştür. ÇZK'nın etkisini geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırmak için, yan deneysel yöntem kapsamında öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Bu araştırmada gruplara, konu öncesi öntest, konu sonrası sontest ve öğrencilerin bilgilerinin kalıcılığını belirlemek için her iki gruba çalışma bittikten bir ay sonra Kalıcılık Testi (KT) uygulanmıştır. ÇZK'nın, öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarını, bilimi öğrenme yollan ve bilimi algılamaları üzerine etkisini belirlemek için çalışmanın öncesinde ve sonrasında Tutum ve Algılama Anketi (TAA) uygulanmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak geliştirilen Ön Bilgi Testi'nin (ÖBT) güvenirliği 0.85 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 11.00 paket programı ile İlişkili İki Grup Arası ve Bağımsız Gruplar Arası t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, grupların tutum algılama anketi, basan testi ve kalıcılık testi puanlarına dayalı olarak, ÇZK'ya göre öğretimin yürütüldüğü deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Araştırma kapsamında fen öğretiminde, ÇZK'ya göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun klasik yönteme göre öğretim gören kontrol grubundan daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır.. Araştırma, ÇZK'ya dayalı öğretim uygulayan öğretmenlere, MEB yetkililerine ve araştırmacılara yönelik önerilerle sonuçlandırılmıştır. Anahtar kelimeler: Çoklu Zeka Kuramı, Fen Öğretimi, Öğrenci Başarısı
dc.format.extent VII, 202 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Çoklu zeka kuramı
dc.subject Fen öğretimi
dc.subject Öğrenci başarısı
dc.title Durgun elektrik konusunda çoklu zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarına ve başarılarına etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Altın, Özkan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record