dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Zeki Saka |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:33Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:33Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Altın, Özkan . (2005). Durgun elektrik konusunda çoklu zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarına ve başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93663 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler EnstitüsüYüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Durgun Elektrik Konusunda Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Konularına Karşı Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi Tezin Yazarı: Özkan Altın Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Ahmet Zeki Saka Kabul Tarihi: 5 Temmuz 2005 Sayfa Sayısı: VE (ön kısım) + 81 (tez) +121 (ekler) Anabilimdalı: Eğitim Bilimleri Bilimdalı: Eğitim Programlan ve Öğretimi Öğrencilerin ilgi alanları, öğrenme türleri, gelişim evreleri, yetenek düzeylerinin farklı olması öğrencilerin zeka çeşidine yönelik fen öğretiminin yapılmasını gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı; Çoklu Zeka Kuramına (ÇZK) göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarına ve başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın kapsamında, ilköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersi ünitelerinden, elektrik ünitesinin "Durgun Elektrik" konusu ele alınmıştır. 2004-2005 Eğitim-öğretim güz yarıyılında, Teşvikiye Cumhuriyet İlköğretim Okulu'nun 6 A ve 6B şubelerinden, basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile 30' ar kişilik deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubunda ÇZK'ya göre, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemine göre uygulama yürütülmüştür. ÇZK'nın etkisini geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırmak için, yan deneysel yöntem kapsamında öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Bu araştırmada gruplara, konu öncesi öntest, konu sonrası sontest ve öğrencilerin bilgilerinin kalıcılığını belirlemek için her iki gruba çalışma bittikten bir ay sonra Kalıcılık Testi (KT) uygulanmıştır. ÇZK'nın, öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarını, bilimi öğrenme yollan ve bilimi algılamaları üzerine etkisini belirlemek için çalışmanın öncesinde ve sonrasında Tutum ve Algılama Anketi (TAA) uygulanmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak geliştirilen Ön Bilgi Testi'nin (ÖBT) güvenirliği 0.85 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 11.00 paket programı ile İlişkili İki Grup Arası ve Bağımsız Gruplar Arası t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, grupların tutum algılama anketi, basan testi ve kalıcılık testi puanlarına dayalı olarak, ÇZK'ya göre öğretimin yürütüldüğü deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Araştırma kapsamında fen öğretiminde, ÇZK'ya göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun klasik yönteme göre öğretim gören kontrol grubundan daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır.. Araştırma, ÇZK'ya dayalı öğretim uygulayan öğretmenlere, MEB yetkililerine ve araştırmacılara yönelik önerilerle sonuçlandırılmıştır. Anahtar kelimeler: Çoklu Zeka Kuramı, Fen Öğretimi, Öğrenci Başarısı |
|
dc.format.extent |
VII, 202 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Çoklu zeka kuramı |
|
dc.subject |
Fen öğretimi |
|
dc.subject |
Öğrenci başarısı |
|
dc.title |
Durgun elektrik konusunda çoklu zeka kuramına dayalı olarak geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin fen konularına karşı tutumlarına ve başarılarına etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Altın, Özkan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|