Açık Akademik Arşiv Sistemi

Web tabanlı yabancı dil öğretimi (SAÜİDÖ örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Çetin Baytekin
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:31Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:31Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Ayhan, İlknur . (2005). Web tabanlı yabancı dil öğretimi (SAÜİDÖ örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93650
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Web Tabanlı Yabancı Dil Öğretimi (SAÜ Örneği) Tezin Yazarı: İlknur Ayhan Danışman: Yrd. Doc. Dr. Çetin Baytekin Kabul Tarihi: 27 Haziran 2005 Sayfa Sayısı: x (ön kısım) +138 (tez) + 22(ekler) Anabilim Dalı: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bu araştırmanın amacı web tabanlı öğretim içinde alman ingilizce dersinin içerik ve tasarımının ne ölçüde başarıya ulaştığını değerlendirmek, dersin içeriği ve tasarımı konusunda öğrencilerin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için hem web tabanlı öğretim hem de yabancı dil öğretimi konusunda literatür taramasından elde edilen kaynakların ve web tabanlı yabancı dil öğretimi alanındaki verilerin yardımıyla bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçme aracı http://www.adamyo.sakarya.edu.tr adresinden yayınlanarak Sakarya Üniversitesi Adapazarı Meslek Yüksek Okulu'nda Internet Destekli Öğretim sisteminde öğrenim gören I. Sınıf öğrencilerinin isteğe bağlı katılımı sağlanmıştır. Ölçme aracı bir ay süre ile yayında kalmış ve İnternet Destekli Öğretim sitesinin duyurular bölümüne duyuru eklenerek öğrencilerin ankete katılımları teşvik edilmiştir. Ölçme aracından toplanan veriler SPSS programı yardımıyla faktör analizi, kümeleme analizi, t-testi ve ki-kare analizi tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında oluşturulan gruplardan I. gruptaki öğrencilerin memnuniyet düzeyinin II. gruptaki öğrencilerden daha yüksek olduğu ve öğrencilerin ingilizce dersinden aldığı notlara, cinsiyete, yaşa, mezuniyet durumuna, bölümlerine, çalışma durumuna, dersi alma amacına ve ders için ayırdıkları süreye göre gruplar arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Web tabanlı öğretim, Yabancı dil öğretimi, Web tabanlı yabancı dil öğretimi
dc.format.extent X, 161 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Web tabanlı öğretim
dc.subject Yabancı dil öğretimi
dc.subject Web tabanlı yabancı dil öğretim
dc.title Web tabanlı yabancı dil öğretimi (SAÜİDÖ örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Ayhan, İlknur
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record