dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Çetin Yaman |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:31Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:31Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Keskin, Dündar . (2005). İlköğretim okullarında sosyal kulüp faaliyetlerinin durumu (Adapazarı örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93648 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez özeti Tezin Başlığı: İlköğretim Okullarında Sosyal Kulüp Faaliyetlerinin Durumu Tezin Yazarı: Dündar KESKİN Danışman: Yar. Doç. Dr. Çetin YAMAN Kabul Tarihi: 14 Ekim 2005 Sayfa Yapısı: VII (ön kısım) + 69 (tez) + 4 (ekler) Anabilimdalı: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sosyal kulüp çalışmalarının amacı; resmi, özel ilköğretim ve orta öğretimde ders programlarının yanında öğrencide kendine güven ve sorumluluk duygusu geliştirmeye, yeni ilgi alanları ve beceriler oluşturmaya yönelik bilimsel,sosyal, kültürel,sanatsal ve sportif alanlarda; öğrenci kulübü ile ilgili okullarındaki öğrencilerin boş zamanlarını en verimli şekilde değerlendirmeyi amaçlayan faaliyetler olmasıdır. Gönüllü katilinim esas olması ve zorunluluk olmaması bu çalışmalara rekreatif özellik kazandırır. Bu araştırmada sosyal kulüp faaliyetlerinin rekreatif fonksiyonları ortaya konularak bu fonksiyonlarını ne ölçüde yerine getirdikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Birinci ve ikinci bölümde anlatılan, olması gereken ideal durumdur. Ancak anket uygulaması sonuçları, olumlu hipotezlerinizi çürütmüş ve uygulamada sosyal etkinlik çakmalarının yetersiz olduğu sonucunu ortaya koymuştur. Yönetmeliklerle hedeflenen amaçlara ulaşılamamıştır. Bu sonuçların sebepleri araştırılmıştır. Bulgular okulların fizik imkanlarının yetersizliği yanında pek çok başka faktörün de etkili olduğunu göstermiştir. Malzeme yetersizliği, sosyal kulüpler arasında koordinasyonun olmaması, rehber öğretmenlerin ilgisizliği, sosyal kulüp çalışmalarının bir formalite olarak görülmesi, ders programında sosyal etkinlik çalışmalarına gerekli zamanın ayrılmaması gibi pek çok sebep söz konusudur. Boş zamanlarım değerlendirme konusunda yaş grupları arasında anlamlı arklar görülmektedir, öğrencilerin yaşı büyüdükçe aktif rekreatif faaliyetlere yöneldikleri görülmüştür. Ancak bu faaliyetlerin daha da geliştirilebilmesi okulların sosyal etkinliklere daha ilgili olması ve aileleri de sosyal etkinliklerin içine çekilebilmesi ile mümkün olacaktır. Okulların temel fonksiyonu öğrencileri pozitif rekreasyona yöneltmek olmalıdır. Bu da sosyal etkinlik çalışmaları ile olabilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Etkinlik,Kulüp,Rekreasyon, Ki-kare Testi, Frekans Analizi, |
|
dc.format.extent |
vii, 73 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Sosyal etkinlik |
|
dc.subject |
Kulüp |
|
dc.subject |
Rekreasyon |
|
dc.subject |
Ki-Kare testi |
|
dc.title |
İlköğretim okullarında sosyal kulüp faaliyetlerinin durumu (Adapazarı örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Keskin, Dündar |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|