dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: İlke, Otel, Örgüt, Stres, Yönetim Yetişkinlik çağına gelmiş bütün bireyler yaşamlarım kazanmak, toplumda belli bir yer edinmek ve daha sayılabilecek pek çok nedenden dolayı iş yaşamına katılırlar. Ancak bireyler, işe girmeden önce kafalarında canlandırdıkları örgüt yaşamım genellikle işe girdikten sonra bulamamaktadırlar. Bekledikleri bazı ekonomik, toplumsal ve psikolojik gereksinimlerinin karşılanmaması veya girişilen çabaların engellenmesi bireylerde kızgınlık, endişe, kaygı, üzüntü, gerilim gibi nitelendirilen ve daha genel anlamda "stres" olarak tanımlanan tepkiyi ortaya çıkarmaktadır. Otel işletmeleri, içinde bulundukları rekabet ortamında teknolojinin olanaklarından yararlanarak; fiziki yapılarıyla, iç dekorasyonlanyla, kullandıkları malzemelerle insanlara her türlü konforu sağlamaya çaba gösterirken, insanlara hizmeti sunacak olan personele de gereken önemi vermelidirler. Çünkü; otel işletmelerinin kaynaklan arasında canlı olan, ruh ve psikolojiye sahip tek kaynak insandır. İnsan faktörü çabuk etkilenen iç dünyasıyla, otel işletmelerinin başarısında ve başarısızlığında çok önemli rol oynar. Otel yönetimleri, işletmelerine gelen konukların mutlu olmalarım ve bunun sonucunda da kârlarını artırıp, başarılı olmak istiyorlarsa, konukların mutluluğunu sağlayacak personelin de mutluluğunu sağlamalıdırlar. Personelin mutluluğu, her türlü ekonomik, sosyal ve psikolojik gereksinimlerinin karşılanmasıyla mümkün olabilir. Bu çalışma, otel işletmeleri için önemli bir faktör olan personelin stres durumlarım ortaya koyarak, stres durumunda verdikleri tepkiyi ve beklentilerini saptamak ve yöneticilere çözüm önerileri getirmek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmamızın birinci bölümünde, otel işletmelerini tanıtıcı bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, otel işletmelerinde yönetim ve organizasyon süreci hakkında genel açıklamalar yapılmıştır. Üçüncü bölümde, otel işletmelerinde örgütsel stres yönetimi hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde, teorik çalışma, anket tekniği ile çalışanlara uygulanmış ve veriler değerlendirilmeye çalışılmıştır. |
|