Açık Akademik Arşiv Sistemi

Otel işletmelerinde çalışan personelin motivasyon sorunlarına yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Orhan Batman
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:29Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:29Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Abay, Mehmet. (2004). Otel işletmelerinde çalışan personelin motivasyon sorunlarına yönelik bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93630
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar kelimeler: Turizm, Otel, Otel İşletmeciliği, Otel Çalışanları, İşgören Motivasyonu. Bu çalışma otelcilik sektörünün geleceği açısından stratejik önem taşıyan otel personelinin motivasyonlanyla ilgili sorunlarını belirleyerek çözüm önerileri getirmeyi amaçlamaktadır. Türkiye'nin en büyük turizm merkezlerinden olan İstanbul'da faaliyet gösteren 59 adet 4 ve 5 yıldızlı otelden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş olan 32 tane 4 ve 5 yıldızlı otel işletmesinde anket çalışması uygulanmıştır. Birebir görüşmelerle desteklenen anket.çalışmasına toplam 425 kişi katılmıştır. Anket verileri, yüzde, frekans ve Ki-Kare yöntemleriyle analiz edildikten sonra elde edilen bulgular tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır. Otel çalışanlarının motivasyon sorunlarını belirlemeye yönelik olarak hazırlanan anket formunda 16'sı kapalı uçlu ve 9'u açık uçlu olmak üzere toplam 25 önerge yer almaktadır. Yapılan araştırmada otel çalışanlarını motive eden faktörler olarak ücret, mesleki prestij ve işteki yükselme olanakları ön plana çıkmıştır. Otelcilik sektörü gelecekte büyük problemlerle karşılaşmak istemiyorsa, otel çalışanlarına yönelik etkin plan ve politikalar geliştirmeli, vizyonunu, misyonunu stratejilerini ve politikalarım bu doğrultuda tayin etmelidir. İşletme yöneticileri, belirli aralıklarla çalışanların isteklerini, genel örgüt atmosferini öğrenmek, işletmede aksayan yönleri tespit etmek ve bunlara çözüm önerileri getirmek için çalışanlarına anketler uygulamalıdırlar. Ücret politikası yapılan işe göre, adil bir şekilde belirlenmelidir. Kararlara iştirak etme, ödül ve ceza sistemleri herkese eşit bir şekilde uygulanmalıdır. Dünya genelinde turizm endüstrisinde rekabetin her geçen gün daha da kızıştığı ve turizm sektörünün ülke ekonomilerindeki öneminin giderek arttığı düşünüldüğünde, otelcilik sektöründe görev yapan iş görenlerin iş tatminlerinin ve motivasyonlarının yüksek olmasının ne kadar önemli olduğu daha iyi anlaşılacaktır.
dc.format.extent IX, 118 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Turizm
dc.subject Otel - otel işletmeciliği
dc.subject Otel çalışanları
dc.subject İşgören motivasyonu
dc.title Otel işletmelerinde çalışan personelin motivasyon sorunlarına yönelik bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Abay, Mehmet
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record