Abstract:
ÖZET Kırsal turizm bir ekonomik gelişme aracıdır. Dünyada hızla büyüyen turizm endüstrisinin gelişen bir koludur. Kırsal turizm işletmelerinin çoğunluğu, tanımlama, ölçüm zorluklan ve politika boşluklarından dolayı küçük ve orta büyüklükte işletmelerdir. Çoğu yazar planlama, yönetim, pazarlama, bu büyüyen dinamik sektöre entegrasyonda evrensel politika eksiklikleri olduğunu vurgulamaktadır. Kırsal turizmde politika eksikliği minimumda tutulmalı, organizasyon ve süreç ihtiyaçları belirlenmelidir. Kırsal turizm her ne kadar büyüyen bir sektör olsa da parçalıdır. Kırsal turizm destinasyonu olabilmek için eğitim, potansiyel geliştirme ve aktiviteler oluşturmada işbirliği gereklidir. Bu nedenle stratejik planlama kırsal turizmde başarılı olmak için çok önemlidir. Kırsal turizmde stratejik planlama operasyonel çevre üzerinde odaklanır. Güçlülük, zayıflık, fırsatlar ve tehditleri içeren SWOT analizi iç ve dış çevreyi analiz etmede, sistematik bir yaklaşıma ulaşmada, karar verme durumunda kullanılan yaygın bir araçtır. Bu araştırmanın amacı kırsal turizmin özelliklerine karar vermek bu turizmin Tokat'ta potansiyelini ortaya koymak ve Tokat yöresinin kırsal turizmde güçlülük, zayıflıklarım ve çevredeki fırsatları tehditleri belirlemektir. Araştırmanın amacım gerçekleştirmek için kırsal turizm, Tokat, SWOT analizi hakkında literatür taraması, turizm eğitimi almış kişilerle beyin fırtınası, tokat ve çevresinde gezi, gözlemler yapılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kırsal turizm, kavramlar ve özelliklerinden bahsedilmektedir, ikinci bölümde Tokat, Tokat'ın kırsal turizm potansiyeli incelenmektedir. Üçüncü bölümde SWOT analizi, kavramlar, özellikler ve SWOT analizinin uygulanışı aktarılmaktadır. Son bölümde ise Tokat yöresinde SWOT analizi uygulanmış ve Tokat'ta kırsal turizm gelişimi için stratejik planlama ve pazarlama modeli önerilmiştir.