dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hasan Latif |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:25Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:25Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Kayaalp, Esma Görkem. (2004). Kurumsal imaj değiştirme aracı olarak logo yenileme (Logosunu yenileyen işletmeler üzerinde bir araştırma). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93596 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Kurumsal İmaj, Kurumsal Kimlik, Görsel Kimlik, Görsel İletişim, Logo Her insan gibi işletmelerin de onları diğerlerinden ayıran kimlikleri vardır. Kurumsal kimlik, bir işletmenin kim olduğunu, ne yaptığını ve neler yapmayı hedeflediğini ortaya koyar. Kurum kimliği ile ilişkili olarak da hedef kitlenin gözünde bir imaj oluşur. İmaj işletmenin hedef gruplar tarafından algılanışıdır. İşletmelerin kimliklerinin yansıtılıp, bir imaja sahip olmalarını sağlayan en önemli unsur işletmelerin sahip oldukları logolarıdır. Logolar, işletmeleri hedef kitlelerine tanıtan, işletmenin akılda kalıcılığını arttıran unsurlardır. Logo, kimliği belirtmenin en kısa ve en etkili yoludur. İyi tasarlanmış bir logo işletmenin iletmek istediği mesajı başarılı bir şekilde iletir. Logolar işletmelerin simaları gibidir. Günümüzde işletmelerin kimlik ve imaj çalışmalarına verdikleri önemin artması ve yaşanan hızlı değişim logolarda da etkisini göstermiştir. Bir çok işletme logolarını yenileyerek daha çağdaş olmaya çalışmaktadır. Çalışmada kurumsal kimlik ve kurumsal imaj kavramları, bu kavramlara etki eden unsurlar, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik oluşumu açıklanmıştır. Görsel kimlik unsuru olarak logo kavramı ele alınmış ve logonun çeşitleri, oluşum süreci, iyi bir logonun sahip olması gereken Özellikler belirtilmiştir. Çalışma kapsamında, işletmelere rekabet avantajı sağlayan, kimlik ve imaj kavranılan incelenmiş, bunların logoya nasıl yansıdığı ortaya konulmuş ve Türkiye'de faaliyette bulunan ve 2000 yılından sonra logosunu yenileyen işletmelerin yaşadığı logo yenileme ihtiyacının nedenleri, logo yenileme süreçleri, işletmelere ait eski ve yeni logoların ilettiği mesaj farklılıkları ve yeni logoların sahip olduğu ortak özellikler araştırılmıştır. Çalışma hem teorik nitelikte olup ikincil veriler kullanılarak eleştirel kaynak taraması yapılmış, hem de logosunu yenileyen işletmelerde bu süreçte yer alan yetkili kişilerle mülakatlar yapılmıştır. |
|
dc.format.extent |
XI, 174 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Kurumsal imaj |
|
dc.subject |
Kurumsal kimlik |
|
dc.subject |
Görsel kimlik |
|
dc.subject |
Görsel iletişim |
|
dc.title |
Kurumsal imaj değiştirme aracı olarak logo yenileme (Logosunu yenileyen işletmeler üzerinde bir araştırma) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kayaalp, Esma Görkem |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|