Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kurumsal imaj değiştirme aracı olarak logo yenileme (Logosunu yenileyen işletmeler üzerinde bir araştırma)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Latif
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:25Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:25Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Kayaalp, Esma Görkem. (2004). Kurumsal imaj değiştirme aracı olarak logo yenileme (Logosunu yenileyen işletmeler üzerinde bir araştırma). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93596
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Kurumsal İmaj, Kurumsal Kimlik, Görsel Kimlik, Görsel İletişim, Logo Her insan gibi işletmelerin de onları diğerlerinden ayıran kimlikleri vardır. Kurumsal kimlik, bir işletmenin kim olduğunu, ne yaptığını ve neler yapmayı hedeflediğini ortaya koyar. Kurum kimliği ile ilişkili olarak da hedef kitlenin gözünde bir imaj oluşur. İmaj işletmenin hedef gruplar tarafından algılanışıdır. İşletmelerin kimliklerinin yansıtılıp, bir imaja sahip olmalarını sağlayan en önemli unsur işletmelerin sahip oldukları logolarıdır. Logolar, işletmeleri hedef kitlelerine tanıtan, işletmenin akılda kalıcılığını arttıran unsurlardır. Logo, kimliği belirtmenin en kısa ve en etkili yoludur. İyi tasarlanmış bir logo işletmenin iletmek istediği mesajı başarılı bir şekilde iletir. Logolar işletmelerin simaları gibidir. Günümüzde işletmelerin kimlik ve imaj çalışmalarına verdikleri önemin artması ve yaşanan hızlı değişim logolarda da etkisini göstermiştir. Bir çok işletme logolarını yenileyerek daha çağdaş olmaya çalışmaktadır. Çalışmada kurumsal kimlik ve kurumsal imaj kavramları, bu kavramlara etki eden unsurlar, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik oluşumu açıklanmıştır. Görsel kimlik unsuru olarak logo kavramı ele alınmış ve logonun çeşitleri, oluşum süreci, iyi bir logonun sahip olması gereken Özellikler belirtilmiştir. Çalışma kapsamında, işletmelere rekabet avantajı sağlayan, kimlik ve imaj kavranılan incelenmiş, bunların logoya nasıl yansıdığı ortaya konulmuş ve Türkiye'de faaliyette bulunan ve 2000 yılından sonra logosunu yenileyen işletmelerin yaşadığı logo yenileme ihtiyacının nedenleri, logo yenileme süreçleri, işletmelere ait eski ve yeni logoların ilettiği mesaj farklılıkları ve yeni logoların sahip olduğu ortak özellikler araştırılmıştır. Çalışma hem teorik nitelikte olup ikincil veriler kullanılarak eleştirel kaynak taraması yapılmış, hem de logosunu yenileyen işletmelerde bu süreçte yer alan yetkili kişilerle mülakatlar yapılmıştır.
dc.format.extent XI, 174 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Kurumsal imaj
dc.subject Kurumsal kimlik
dc.subject Görsel kimlik
dc.subject Görsel iletişim
dc.title Kurumsal imaj değiştirme aracı olarak logo yenileme (Logosunu yenileyen işletmeler üzerinde bir araştırma)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Kayaalp, Esma Görkem
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record