Abstract:
ÖZET Anahtar Kelimeler: Hedef Maliyetleme, Konaklama İşletmeleri, Stratejik Yönetim, Otel, Planlama ve Tasarım. Son yıllarda teknoloji ve otomasyon alanındaki hızlı değişmeler işletmeleri etkilemektedir. Bu ortamda işletmeler hedef maliyetleme gibi stratejik maliyet yönetimi yaklaşımlarını kullanmaya başlamışlardır. 1980'li yıllardan bu yana, hedef maliyetleme yaklaşımı batıda büyük bir dikkat çekmektedir. Bu yaklaşım, günümüzde pek çok işletmenin izlediği, ürünün imalat sürecine ve toplam maliyetine az önem gösteren geleneksel maliyet yönetimi yaklaşımının tam tersidir. Konaklama işletmelerinin başarısını belirleyen temel etken müşteriye sunulan hizmetin kalitesidir. Sunulan hizmetin müşteri tarafından beğenilmesi ve aynı zamanda maliyetininde düşük tutulması gerekmektedir. Bu amaçla hedef maliyetleme uygun bir yöntemdir. Konuyla ilgili olarak 5 yıldızlı bir otel olan The Green park otelde 107 kişi üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Söz konusu anket çalışması iki bölümden oluşmakta olup, birinci bölümde müşterileri tanımaya yönelik cinsiyet, yaş, uyruk, gelir düzeyi vb. gibi genel sorular bulunmaktadır. Birinci bölümün son sorusu olan "Bir otelde en çok önem verdiğiniz hizmet nedir' e" verilen cevaplara göre yiyecek-içecek, konfor- konaklama şartları ve eğlence -spor başlıkları altında ilave olarak anketin ikinci bölümünü oluşturan sorular sorulup alınan cevapların sonuçları değerlendirilmiştir.