Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminden beklentileri ve tatmin düzeyleri (Sakarya örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Suat Cebeci
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Yılmaz, Yüksel. (2004). İlköğretim 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminden beklentileri ve tatmin düzeyleri (Sakarya örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93562
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler İlköğretim, Öğrenciler, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretimi, Beklenti, Tatmin Düzeyi Bu araştırma, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, din öğretiminden beklentilerini ve mevcut öğretimden tatmin düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılının II. yarıyılında Sakarya il merkezinde bulunan otuz dokuz resmi ilköğretim ve beş özel ilköğretim okulu içerisinden sistematik örnekleme yoluyla tespit edilen biri özel yedi okulun, 6-7. ve 8. sınıflarında okuyan kız ve erkek 694 öğrenciden oluşmaktadır. Araştirma bu öğrenciler üzerinde gözlem yürütülerek yapılmış, bu çerçevede, anket, görüşme, gözlem teknikleri kullanılmıştır. Bu şekilde toplanan verilerin istatistiksel işlemleri SPSS (Statistical Package for Social Sciences) bilgisayar istatistiksel paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin DKAB dersi ile ilgili beklentilerinin yüksek düzeyde olduğu, DKAB derslerinin zorunlu ders olarak okutulmaya devam etmesini istedikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin DKAB dersi ile ilgili tatmin düzeylerinde ise, öğrencilerin DKAB derslerindeki îslâm Dini ile ilgili bilgileri ve DKAB dersleri için ayrılan haftada iki saatlik süreyi yeterli bulmadıkları görülmektedir. Öğrencilerin DKAB öğretmenleri ile ilgili beklentileri içerisinde, DKAB öğretmenlerinin dürüst ve adaletli olması en yüksek beklentiye ulaşan davranış olarak ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin DKAB öğretmeni ile ilgili tatmin düzeylerine ait sonuçlarda ise, DKAB öğretmenlerinin öğrencilerle iletişim kurma ve genel kültür konularında bilgi verme hususunda önemli eksiklikleri bulunduğu görülmektedir. DKAB öğretmenlerinin ders araç-gereçlerini kullanma konusunda da, çok büyük bir eksikliği olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin ders kitaplarından tatmin düzeyleri ile ilgili sonuçlardan, ders kitaplarında, öğrencilerin ihtiyaçları olan bütün konuların bulunmadığı, bazı gereksiz konular bulunduğu anlaşılmaktadır. Öğrencilerin DKAB ders programı içerisinde en çok ilgilerini çeken ve yetersiz olduğunu belirttikleri konular, Peygamberimiz, diğer peygamberler, dinî hikayeler, Allah, Ahiret, Cennet ve Cehennem olarak ortaya çıkmıştır.
dc.format.extent XIV, 160 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İlköğretim
dc.subject Öğrenciler
dc.subject Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi
dc.subject Beklenti
dc.title İlköğretim 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminden beklentileri ve tatmin düzeyleri (Sakarya örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Yılmaz, Yüksel
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record