dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Suat Cebeci |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:21Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:21Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Yılmaz, Yüksel. (2004). İlköğretim 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminden beklentileri ve tatmin düzeyleri (Sakarya örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93562 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler İlköğretim, Öğrenciler, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretimi, Beklenti, Tatmin Düzeyi Bu araştırma, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, din öğretiminden beklentilerini ve mevcut öğretimden tatmin düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılının II. yarıyılında Sakarya il merkezinde bulunan otuz dokuz resmi ilköğretim ve beş özel ilköğretim okulu içerisinden sistematik örnekleme yoluyla tespit edilen biri özel yedi okulun, 6-7. ve 8. sınıflarında okuyan kız ve erkek 694 öğrenciden oluşmaktadır. Araştirma bu öğrenciler üzerinde gözlem yürütülerek yapılmış, bu çerçevede, anket, görüşme, gözlem teknikleri kullanılmıştır. Bu şekilde toplanan verilerin istatistiksel işlemleri SPSS (Statistical Package for Social Sciences) bilgisayar istatistiksel paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin DKAB dersi ile ilgili beklentilerinin yüksek düzeyde olduğu, DKAB derslerinin zorunlu ders olarak okutulmaya devam etmesini istedikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin DKAB dersi ile ilgili tatmin düzeylerinde ise, öğrencilerin DKAB derslerindeki îslâm Dini ile ilgili bilgileri ve DKAB dersleri için ayrılan haftada iki saatlik süreyi yeterli bulmadıkları görülmektedir. Öğrencilerin DKAB öğretmenleri ile ilgili beklentileri içerisinde, DKAB öğretmenlerinin dürüst ve adaletli olması en yüksek beklentiye ulaşan davranış olarak ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin DKAB öğretmeni ile ilgili tatmin düzeylerine ait sonuçlarda ise, DKAB öğretmenlerinin öğrencilerle iletişim kurma ve genel kültür konularında bilgi verme hususunda önemli eksiklikleri bulunduğu görülmektedir. DKAB öğretmenlerinin ders araç-gereçlerini kullanma konusunda da, çok büyük bir eksikliği olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin ders kitaplarından tatmin düzeyleri ile ilgili sonuçlardan, ders kitaplarında, öğrencilerin ihtiyaçları olan bütün konuların bulunmadığı, bazı gereksiz konular bulunduğu anlaşılmaktadır. Öğrencilerin DKAB ders programı içerisinde en çok ilgilerini çeken ve yetersiz olduğunu belirttikleri konular, Peygamberimiz, diğer peygamberler, dinî hikayeler, Allah, Ahiret, Cennet ve Cehennem olarak ortaya çıkmıştır. |
|
dc.format.extent |
XIV, 160 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
İlköğretim |
|
dc.subject |
Öğrenciler |
|
dc.subject |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi |
|
dc.subject |
Beklenti |
|
dc.title |
İlköğretim 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminden beklentileri ve tatmin düzeyleri (Sakarya örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Yüksel |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|