dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:21Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:21Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
İriç Artul, Serap . (2004). Etkili ilköğretim okulu yöneticisi yeterlikleri (Adapazarı örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93560 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET ETKİLİ İLKÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİKLERİ Anahtar Kelimeler: Etkili okul, ilköğretim okul yöneticisi, yeterlik Bu araştırma Adapazarı Büyükşehir Belediye sınırlan içinde bulunan ilköğretim okulu yöneticilerinin yeterliklerini belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmek için yapılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için "Etkili İlköğretim Okulu Yöneticisi Yeterlikleri" konusunda çeşitli yeterlik maddeleri irdelenmiştir. Yöneticilerin görüşlerine göre; bu yeterlikleri yöneticiler ne düzeyde gerçekleştirmektedirler? Öğretmenlerin görüşlerine göre; bu yeterlikleri yöneticiler ne düzeyde gerçekleştirmektedirler? Aralarında fark olup olmadığını belirlemeye yönelik bir çalışmadır. Bu amacı gerçekleştirmek için; araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması yapılmıştır. Uzman görüşleri de alınarak araştırmacının amaca uygun ölçme aracı geliştirilmiştir. Hazırlanan beşli Likert tipi anket Adapazarı Büyükşehir Belediye sınırları içinde yer alan ilköğretim okullarından oransız eleman örnekleme yöntemiyle seçilen 85 yöneticiye ve 330 öğretmene uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen veriler; t-testi ve Crosstabs teknikleri ile çözümlenmiştir. Bu araştırma sonucunda, yöneticilerin tamamına yakını belirlenen bu yeterlikleri "her zaman" ve "çoğu zaman" düzeyinde gerçekleştirdiklerini düşünmektedirler. Fakat öğretmenlerin ise büyük çoğunluğu hatta tamamına yakını belirlenen bu yerlikleri yöneticilerin "çok az" ve "kısmen" düzeyinde gerçekleştirdiklerini ifade etmişlerdir. Bu da İlköğretim okulunda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenleri arasında yeterlik açısından anlamlı fark olduğu görülmüştür. |
|
dc.format.extent |
VIII, 96 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Etkili okul |
|
dc.subject |
İlköğretim okul yöneticisi |
|
dc.subject |
Yeterlilik |
|
dc.title |
Etkili ilköğretim okulu yöneticisi yeterlikleri (Adapazarı örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
İriç Artul, Serap |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|