Açık Akademik Arşiv Sistemi

Etkili ilköğretim okulu yöneticisi yeterlikleri (Adapazarı örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation İriç Artul, Serap . (2004). Etkili ilköğretim okulu yöneticisi yeterlikleri (Adapazarı örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93560
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET ETKİLİ İLKÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİKLERİ Anahtar Kelimeler: Etkili okul, ilköğretim okul yöneticisi, yeterlik Bu araştırma Adapazarı Büyükşehir Belediye sınırlan içinde bulunan ilköğretim okulu yöneticilerinin yeterliklerini belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmek için yapılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için "Etkili İlköğretim Okulu Yöneticisi Yeterlikleri" konusunda çeşitli yeterlik maddeleri irdelenmiştir. Yöneticilerin görüşlerine göre; bu yeterlikleri yöneticiler ne düzeyde gerçekleştirmektedirler? Öğretmenlerin görüşlerine göre; bu yeterlikleri yöneticiler ne düzeyde gerçekleştirmektedirler? Aralarında fark olup olmadığını belirlemeye yönelik bir çalışmadır. Bu amacı gerçekleştirmek için; araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması yapılmıştır. Uzman görüşleri de alınarak araştırmacının amaca uygun ölçme aracı geliştirilmiştir. Hazırlanan beşli Likert tipi anket Adapazarı Büyükşehir Belediye sınırları içinde yer alan ilköğretim okullarından oransız eleman örnekleme yöntemiyle seçilen 85 yöneticiye ve 330 öğretmene uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen veriler; t-testi ve Crosstabs teknikleri ile çözümlenmiştir. Bu araştırma sonucunda, yöneticilerin tamamına yakını belirlenen bu yeterlikleri "her zaman" ve "çoğu zaman" düzeyinde gerçekleştirdiklerini düşünmektedirler. Fakat öğretmenlerin ise büyük çoğunluğu hatta tamamına yakını belirlenen bu yerlikleri yöneticilerin "çok az" ve "kısmen" düzeyinde gerçekleştirdiklerini ifade etmişlerdir. Bu da İlköğretim okulunda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenleri arasında yeterlik açısından anlamlı fark olduğu görülmüştür.
dc.format.extent VIII, 96 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Etkili okul
dc.subject İlköğretim okul yöneticisi
dc.subject Yeterlilik
dc.title Etkili ilköğretim okulu yöneticisi yeterlikleri (Adapazarı örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author İriç Artul, Serap
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record