Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretimde anne ve baba tutumlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi (Hendek ilçesi örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Yılmaz, Melike. (2004). İlköğretimde anne ve baba tutumlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi (Hendek ilçesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93558
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Tutum, Başarı, Aile, İlköğretim. Toplumu oluşturan en küçük birin ailedir. Tabi ki ailede bireylerden oluşur. Yapacağımız araştırmanın ana karakteri olan çocukta ailenin bir yapı taşıdır. Çocuğun sosyalleşmesi ailede başlar, eğitim kurumlarında devam eder. Ailenin çocuğuna karşı davranışları çocuğun okul başarısını etkilemektedir. Araştırmamız çocuğun anne ve babasımn tutumlarından ne derece etkilendiğini ortaya toplumu oluşturan en küçük birim ailedir. Araştırmamızın uygulama bölümü Sakarya il, Hendek İlçesinde yapılmış olup, Yenimahalle İlköğretim Okulu 4. ve 5. sınıflarını kapsamaktadır. Uygulama okulunda taşımalı eğitimde yapılmaktadır. Farklı sosyo-ekonomik düzeyde aileler bulunmaktadır. Çocuklara verilen aile eğitiminin belirtileri çocuğun okul başarısında en açık bir şekilde görülmektedir. Aile ve basan ile ilgili kaynak taraması yapılmıştır. Konuyla ilgili Ana baba tutum ölçeği hazırlanarak uygulanmıştır. Ana baba tutum ölçeği sonuçlarından elde edilen veriler SPSS programında çözümlenerek çıkan sonuçlar sosyolojik açıdan değerlendirilmiştir. Veri çözümlemesi sonucunda dengesiz ve kararsız aile tutumunda matematik, fen bilgisi ve sosyal bilgiler dersi ile aile tutumları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Aynı zamanda güven verici, hoşgörülü, demokratik aile tutumunda matematik dersinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Buna karşılık baskılı ve otoriter, koruyucu, ilgisiz ve kayıtsız, mükemmeliyetçi aile tutumlarında belirtilen derslerin başarı ortalamaları ile aile tutumları arasında herhangi bir farklılığın olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim öğrencilerinin başarılarında bazı ailelerin tutumlarının etkili olduğu görülürken, bazı ailelerin tutumlarının ise öğrencilerin başarısında etkili olmadığı görülmüştür.
dc.format.extent VII, 113 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Tutum
dc.subject Başarı
dc.subject Aile
dc.subject İlköğretim
dc.title İlköğretimde anne ve baba tutumlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi (Hendek ilçesi örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Yılmaz, Melike
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record