dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:21Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:21Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Kırdar Kuzören, Serap . (2004). İlköğretimde II. kademe ingilizce ders programlarının yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93555 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Eğitim, Müfredat, İngilizce, İkinci Kademe, Değerlendirme. Bu araştırma, 1991 yılında 265 sayılı kararla uygulamaya giren İkinci Kademe İngilizce Ders Programı'nın bir değerlendirmesini içermektedir. Bireyin dış dünya ile iletişimi ailede başlar. Bu dönemde kazanılan bilgiler daha sonra şekillenir ve bireyin dünyaya bakış açısını oluşturur. Birey zamanla neye ihtiyacı olduğunun farkına varır ve eksikliklerini tamamlamak için girişimde bulunur. İşte içinde yaşadığımız dünyada da bir yabancı dil öğrenmek artık ihtiyaçtır. Genel olarak ülkemizde farklı yabancı diller konuşulsa da ağırlık İngilizce üzerindedir. 'Bir Japon'un Almanya'da bir Fransız'la İngilizce konuşarak anlaşması' örneği artık İngilizce'nin bir dünya dili olduğunu göstermektedir. İşte bu yüzden ülkemizde İngilizce dersi ilköğretimden başlayarak üniversiteye kadar zorunlu ders haline getirilmiştir. İngilizce'yi öğretebilmek için öğrencileri cesaretlendirerek İngilizce'yi sevdirmek ve mevcut önyargıları ortadan kaldırmak gerekir. Öğrencileri, bu dilin hayatları boyunca kullanabilecekleri ve hangi mesleği seçerlerse seçsinler, mutlaka bir faydasını görecekleri düşüncesine inandırarak motive etmelidir. Bu araştırmada iki yöntemden yararlanılmıştır. Bunlardan ilki kaynak taramasıdır. Bu yöntem ile program geliştirme ve Türkiye'de İngilizce ders programının tarihçesi hakkında bilgiler sunulmuştur. İkinci yöntem ise değerlendirme surveydir. Bu yöntemde programın uygulayıcıları olan ilköğretim okulları İkinci Kademe İngilizce öğretmenlerine bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçlan SPSS programında değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler frekans ve yüzde tabloları yapılarak sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan yorumlar ışığında programın geliştirilmesi yönünde önerilerde bulunulmuştur. Yapılan araştırmada, İkinci Kademe İngilizce Ders Programı'nın genel özellikleri, hedefleri, kapsamı, uygulama ve değerlendirme boyutuna ilişkin sorunlar tespit edilmiş ve bu sorunlara çözüm önerileri sunulmuştur. Önerilerden bazıları, öğrencilere çoklu zeka teorisini destekleyen bir anket uygulanması, öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi, İngilizce ders programının öğretmene yeterince rehberlik edebilmesi için örnek aktivite sayılarının arttırılması, mevcut fiziki koşulların iyileştirilmesi, dersin içeriği belirlenirken öğrencilerin gelişim düzeylerine, yaşlarına, ilgilerine değer verilmesi ve hizmet içi kurslarının öneminin daha iyi vurgulanması şeklinde sıralanabilir. |
|
dc.format.extent |
VIII, 110 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
İngilizce |
|
dc.subject |
Müfredat |
|
dc.subject |
İkinci kademe |
|
dc.title |
İlköğretimde II. kademe ingilizce ders programlarının yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kırdar Kuzören, Serap |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|