dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:20Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:20Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Eğitim, Seda. (2004). Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğretim yaklaşımının başarıya ve tutuma etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93550 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinde 'Proje Tabanlı Öğretim Yaklaşımı'nın kullanılmasının öğrencilerin okul başarısı ve derse karşı tutumları üzerindeki etkisini saptamaktır. Çalışmada uygulama sonucunda var olan durumun tespit edilmesi amaçlandığından, deneme tarama modeli ve kontrol deney gruplu ön test, son test deseni kullanılmıştır. Araştırma Namık Kemal İlköğretim Okulu'nun 5B ve 5C sınıflarında okuyan toplam 50 öğrenciye uygulanmıştır. Kontrol grubu için geleneksel öğretim yaklaşımı, deney grubu için de proje tabanlı öğrenme yaklaşımı esas alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, ünitede kazandırılması hedeflenen davranışları kapsayacak nitelikte araştırmacı tarafından hazırlanan ve geçerlik-güvenirlik çalışması yapılarak standartlaştırman, 20 soruluk başarı testi ve Sosyal Bilgiler dersine karşı tutum ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin 'Güzel Yurdumuz Türkiye' ünitesindeki akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla on sekiz gün boyunca uygulama yapılmıştır. Araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testlerinden ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları; akademik başarı açısından proje tabanlı öğretim yönteminin uygulandığı deney grubunun, geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımı esas alınarak derslerin yürütüldüğü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin başarı ve tutumlarında anlamlı yönde gelişmeler gözlenmiştir. |
|
dc.format.extent |
VII, 106 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Sosyal bilgiler öğretimi |
|
dc.subject |
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı |
|
dc.subject |
Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı |
|
dc.title |
Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğretim yaklaşımının başarıya ve tutuma etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Eğitim, Seda |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|