Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğretim yaklaşımının başarıya ve tutuma etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:20Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:20Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Eğitim, Seda. (2004). Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğretim yaklaşımının başarıya ve tutuma etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93550
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinde 'Proje Tabanlı Öğretim Yaklaşımı'nın kullanılmasının öğrencilerin okul başarısı ve derse karşı tutumları üzerindeki etkisini saptamaktır. Çalışmada uygulama sonucunda var olan durumun tespit edilmesi amaçlandığından, deneme tarama modeli ve kontrol deney gruplu ön test, son test deseni kullanılmıştır. Araştırma Namık Kemal İlköğretim Okulu'nun 5B ve 5C sınıflarında okuyan toplam 50 öğrenciye uygulanmıştır. Kontrol grubu için geleneksel öğretim yaklaşımı, deney grubu için de proje tabanlı öğrenme yaklaşımı esas alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, ünitede kazandırılması hedeflenen davranışları kapsayacak nitelikte araştırmacı tarafından hazırlanan ve geçerlik-güvenirlik çalışması yapılarak standartlaştırman, 20 soruluk başarı testi ve Sosyal Bilgiler dersine karşı tutum ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin 'Güzel Yurdumuz Türkiye' ünitesindeki akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla on sekiz gün boyunca uygulama yapılmıştır. Araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testlerinden ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları; akademik başarı açısından proje tabanlı öğretim yönteminin uygulandığı deney grubunun, geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımı esas alınarak derslerin yürütüldüğü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin başarı ve tutumlarında anlamlı yönde gelişmeler gözlenmiştir.
dc.format.extent VII, 106 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Sosyal bilgiler öğretimi
dc.subject Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı
dc.subject Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı
dc.title Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğretim yaklaşımının başarıya ve tutuma etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Eğitim, Seda
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record