dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Adem Uğur |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:20Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:20Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Orhan, Pınar. (2004). Toplam kalite yönetiminde çalışan memnuniyeti (X işletmesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93547 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelime :Toplam Kalite Yönetiminde Çalışan Memnuniyeti işletmelerin gelişen şartlara uyum sağlayabilmleri için hizmetlerinde kalite ve verimliliklerini arttırmaları gerekmektedir. Bunun sağlanabilmesi içinde yönetim yapılarını, çalışanlarını, teknolojilerini değişen şartlara göre sürekli geliştirmeleri gerekmektedir. İşletmelerin değişen şartlara uyum sağlayabilmesi için öncelikle geleneksel yönetim anlayışından uzaklaşarak Toplam Kalite Yönetim anlayışına geçişi sağlamaları gerekmektedir..Çünkü Toplam Kalite Yönetiminde her alanda "sürekli mükemmellik arayışı" egemendir İsletmeler hızla değişen rekabet koşullarında sahip oldukları maddi kaynaklar kadar insan kaynaklarını da en verimli şekilde kullanma yoluna gitmelidirler. Ayakta kalmak ve başarılı olmak isteyen isletmelerin özelliklerinin hepsi insan kaynaklarıyla ilgilidir. Toplam Kalite Yönetimi felsefesinde insan, müşteri ya da örgüt çalışanı olarak önemli bir yere sahiptir Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilmesi için prensip ve temel etmenlerini benimsemiş insanlara ihtiyaç duyulmaktadır Toplam Kalite Yönetimi insanı çıkış noktası alarak alıp sadece dışa dönük değil aynı zamanda içe dönük olarak da çalışanları göz önünde tutup onların mutluluğunu öncelikli hedefleri arasına alıp top yekûn verimlilik ve kalite artışı sağlamayı hedefler. Bu sistem, dış müşteri diye tanımlanan, malı veya hizmeti satm alanların yanı sıra o malı veya hizmeti üretenleri de müşteri olarak benimseyen ve müşteri seklinde isimlendirdiği bu kişilerin sosyal haklar yönünden tatmin edilmesini de ön planda tutan bir sistemdir. Toplam Kalite Yönetimi üretimde ve hizmette kalitenin artması için, çalışanların, işlerinden gurur duyabilmelerinin şart olduğunu ileri sürmektedir.însanlann birarada nasıl iyi çalışacaklarını nasıl işten tatmin olacaklarını saptamak Toplam Kalite Yönetimi anlayışına sahip işletmeler için önemli olmaktadır. Çalışanların beklentilerini doğru düzeyde karşılayabilmek için öncelikle beklentilerini doğru tespit etmek gerekmektedir.Bu noktada Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları devreye girmekte, çalışanların kurumun insan kaynaklan uygulamaları konusundaki görüşlerini alarak çalışanların beklentilerinin belirlenmesini sağlamaktadır. Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetiminin uygulandığı bir firmada Çalışan Memnuniyet Anketi ile çalışan memnuniyet oranı tespit edilerek, Toplam Kalite Yönetimi ile Çalışan Memnuniyeti ilişkisi incelenmiştir. |
|
dc.format.extent |
VIII, 121 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Toplam kalite yönetimi |
|
dc.subject |
Çalışan memnuniyeti |
|
dc.title |
Toplam kalite yönetiminde çalışan memnuniyeti (X işletmesi örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Orhan, Pınar |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|