dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Çetin Baytekin |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:20Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:20Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Yalçın, Muharrem. (2004). İlköğretimde sosyal bilgiler dersinin yaratıcı drama yöntemi ile verilmesinin dersin öğrenilmesine etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93544 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Drama, Yaratıcı Drama, Çevre, Çevre Sorunlarına Yönelik Turum Ölçeği. Bu araştırmada; ilköğretim beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yer alan "Güzel Yurdumuz Türkiye" ünitesindeki Çevre ve Doğal Afetler konularının öğretiminde, yaratıcı drama yönteminin, öğrencilerin öğrenmelerine ve çevre sorunlarına yönelik tutumlarma etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın temel problemi, yaratıcı dramanm yöntem olarak kullanılmasının öğrenmeye etkisinin olup olmadığının smanmasıdır. Ayrıca, yaratıcı dramanın çevre sorunlarına yönelik tutumlarda etkili olup olmadığım sınamak amacıyla, alt problemler belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Sakarya ili Adapazarı ilçesi Özel Enka İlköğretim Okulu 5/A ve 5/B öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma, deney grubunda 24, kontrol grubunda 23 olmak üzere toplam 47 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın temel ve alt problemlerini test etmek için kontrol gruplu öntest-sontest deneme modeli kullanılmıştır. Bu uygulama 2 hafta 12 ders saati boyunca sürmüş, sontestler her iki gruba da uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan öntest ve sontest sonuçlan arasında fark olup olmadığım saptamak için t-testi uygulanmıştır. Araştırmada; yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemlerin uygulandığı kontrol grubunun sontest puanlan arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemlerin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin uygulama sonrası turumlannda anlamlı fark saptanmamıştır. |
|
dc.format.extent |
VII, 112 yaprak : fotoğraf ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Sosyal bilgiler öğretimi |
|
dc.subject |
Yaratıcı drama |
|
dc.subject |
Çevre |
|
dc.subject |
Çevre sorunları - Tutum |
|
dc.title |
İlköğretimde sosyal bilgiler dersinin yaratıcı drama yöntemi ile verilmesinin dersin öğrenilmesine etkisinin incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Yalçın, Muharrem |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|