Abstract:
Ekonomik faaliyetlerin tümündeki değişimle genelleştirilen Yeni Ekonomi, E-İş, E- Ticaret, E-Pazarlama, E-Pazaryeri, E-CRM gibi kavramların yanı sıra e-öğrenimi de kapsamaktadır. BT teknolojileri ile entegre haline gelen uluslararası pazarda, profesyonel rakiplerle başa çıkmanın tek anahtarı tüketicinin nabzının tutulması, istek ve ihtiyaçlarının uygun ürünlerle çözülmesinden geçmektedir. Tüketicilerin ürünler hakkındaki algı ve tercihlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılan çalışmalar anahtar rol oynamaktadır. Tez kapsamında yapılacak çalışmalarda, Sakarya Üniversitesi e-öğrenim çalışmalarının geleceğini etkiyecek olan kullanıcıların algıları tespit edilmekte ve tercihleri ele alınmaktadır. Bu çalışmada genel olarak internet ve internet ortamında pazarlamanın kaçınılmazlığı, değeri, sadece ürün ve hizmetler için değil eğitim faaliyetleri içinde gerekliliği ve geçerliliği anlatılmaktadır. E-öğrenim tanım olarak ele alınmakta, dünyadan ve ülkemizden e-öğrenim örnekleri sunulmaktadır. Sakarya Üniversitesi e-öğrenim çalışmaları ve hizmetleri tanıtılmakta ve bu hizmetlerden yararlanan kullanıcıların algılarını ve tercihlerini tespit etmek üzere anket uygulaması ve değerlendirilmesine yer verilmektedir.