Abstract:
ÖZET Anahtar Kelimeler : Bilgisayar Destekli Eğitim, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi, Öğretmen Yetiştirme, Eğitim Yazılımı Geliştirme. Bilgi çağının yaşandığı günümüzde, matematik ve fen bilimlerinin öneminin artmasına paralel olarak, bu derslerin eğitimleri de, gerek içerik gerekse yöntem yönünden değişikliklere uğramıştır. Yeni teknolojilerle güçlendirilmiş matematik ve fen eğitimi içindeki yöntem değişikliklerinde, çağın en büyük buluşu olan bilgisayarın yer alması kaçınılmazdır. Matematik ve fen eğitimini bilgisayarla verebilecek öğretmenlerin eğitimleri de bu açıdan önemlidir. Bu araştırmada, öğretmenlerin bilgisayar destekli olarak matematik ve fen eğitim- öğretimlerini verebilmeleri ve bu derslerin öğretimi süresince kendi yazılımlarını geliştirebilmeleri için, ihtiyaçlarının anlaşılması ve bu ihtiyaçlara uygun eğitim içeriğinin planlanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle bir seminer planlanmış ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerine verilen bu seminer sonrasında öğrencilerden birer eğitim yazılımı örneği geliştirmeleri istenmiştir.Seminer süresince öğretmen adayı öğrencilerin bilgisayar destekli eğitime karşı olan bilişsel ve duyuşsal hazır bulunuşluluklannı anlayabilmek için gözlem, seminer sonrasında da anket uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerden toplanan ödevler, geliştirilen kriterler ışığında değerlendirilmiş ve eksik olan yönlerin tespiti yapılmış ve çözümü için öneriler geliştirilmiştir. Bu çalışma sonrasında, öğretmen adayı öğrencilerin eğitim yazılımı geliştirmeye genelde yatkın oldukları, fakat özellikle öğretim tasarımı ve bilgisayar destekli eğitim kuramsal boyutunda eksiklikleri olduğu gözlenmiştir. Bu eksikliklerin giderilmesi ve üniversite bünyesi içinde daha verimli eğitim yazılımı geliştirme çalışmalarının yapılması için, araştırmanın sonunda örnek bir Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi içeriği önerilmiştir.