Abstract:
ÖZET Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı engelli okullarında ( İstanbul, Kocaeli, Sakarya) çalışan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmerüerinin mesleki deneyimleri ve empati seviyeleri hakkında bir araştırma yapılmıştır. Tarafımızdan geliştirilen bir anket bir grup öğretmen üstünde uygulanmıştır. Bu grubu 21 erkek, 8 bayan öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin meslek seçiminde etkili olan sebep kişisel tercihleridir. Mesleki deneyimleri 1-5 yıl arasındadır. Çoğunlukla öğretmenler atama yoluyla gelmişlerdir. Öğretmenlerin çalıştıkları kurumla ilgili memnuniyet oranları yüksektir. Öğretmenler çalıştıkları kurumlarm spor tesislerini engelliler açısından " yetersiz " durumda görmektedirler. Öğretmenlerin Engellilerle ilgili eğitimlerini " kısmen yetersiz " bulmaktadırlar. Öğretmenlerin engellilerle ilgili özel bir bölüm açılmasına "iyi olur " diyen öğretmenlerin oranı yüksektir. Araştırmanın sonunda engelli okullarında çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin empatik yaklaşımları başarılıdır. Fakat mesleki kaliteleri yetersiz olarak tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Engelli, Öğretmen, Spor, Deneyim, Empati,