Açık Akademik Arşiv Sistemi

Otel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamaları (Kapodokya örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Orhan Batman
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:17Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:17Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Şahin, Nülüfer. (2002). Otel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamaları (Kapodokya örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93510
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Otel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamaları, personelin daha kaliteli olması ve daha üstün hizmet vermesi açısından önemlidir. Otel işletmelerinde uygulanan iş başı ve iş dışı eğitim yöntemlerinin amacı, işletmenin hedeflerine çalışanlarını yönlendirmektir. Uygun eğitim yöntemlerinin seçilmesi, eğitimden istenilen hedefe ulaşmasını sağlayacaktır. Fakat bundan önce otel işletmelerinin personel eğitimi ihtiyacını analiz etmesi, buna uygun eğitim programlan hazırlaması gerekmektedir. Eğitim sona erdikten sonra değerlendirilme yapılması, eğitimin başarısını veya başarısızlığını gösterecektir. Otel işletmelerinde hizmetiçi uygulamalarına yönelik Kapadokya Bölgesi'nde yapılan bu çalışma mevcut durum tespitine yöneliktir. Çalışmanın sonunda işletmelerin hizmetiçi eğitim uygulamaları için neler yaptıkları belirlenmiştir. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, otel işletmeleri ve bölümleri, otel İşletmelerindeki bölümlerin organizasyon yapıları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, eğitim ve hizmetiçi eğitim kavranılan açıklanmıştır. Ayrıca eğitim ve hizmetiçi eğitimin önemi, hedefleri ve ilkelerinden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde, otel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamalarının süreci anlatılmıştır. Hizmetiçi eğitim programları, eğitim yöntemleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca hizmetiçi eğitim ile verimlilik arasındaki ilişki hakkında da bilgi verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde, otel işletmelerindeki hizmetiçi uygulamaları anket yolu ile analiz edilmiştir. Anketler analiz edilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir. Ayrıca konu ile ilgili yapılan çalışmalardan da bahsedilmiştir. Araştırma sonucunda, araştırma kapsamına alınan otel işletmelerinin çoğunun hizmetiçi eğitime önem verdikleri belirlenmiştir. Otel işletmeleri iş başı eğitim yöntemlerinden ağırlıklı olarak işe alıştırma (oryantasyon) eğitimini kullanmaktadırlar. İş dışı eğitim yöntemlerinden ise anlatma yöntemi kullanılmaktadır. 3, 4 ve 5 yıldızlı ve özel belgeli oteller hizmetiçi eğitime 1 ve 2 yıldızlı otellerden daha fazla önem vermektedirler.
dc.format.extent X, 148 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Otel
dc.subject Otel işletmeleri
dc.subject Eğitim - Eğitim ihtiyacı
dc.subject Eğitim programı - Eğitim metodları
dc.title Otel işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamaları (Kapodokya örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Şahin, Nülüfer
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record