Abstract:
ÖZET Bu araştırmada eğitim- öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren öğretmenlerimizin eğitim teknolojilerini öğrenme-öğretme faaliyetlerinde kullanıp, kullanmadıkları ve cinsiyete, yaşa, deneyime, eğitim durumlarına göre farklılığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırmanın evreninin 2002-2003 eğitim- öğretim.yılında, Sakarya İli Merkez İlçelerinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise rasgele seçilmiş 6 Üçe İlköğretim okulunda görev yapmakta olan 300 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak, 57 soruluk bir anket geliştirilmiş ve kullanılmış. Araştırma bulgularının analizi aşamasında SPSS (Statistical Package For Social Sciences) programı kullanılmış, öncelikle araştırma kapsamındaki bütün öğretmenlerin sorulara verdikleri cevapların frekans ve yüzdelik oranlan çıkarılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyet,yaş, mesleki kıdemleri, eğitim seviyeleri ile anket sorularına verdikleri cevapların düzeyleri Ki-Kare programında hesaplanmış ve "F"değerinin 0,05 'den küçük olmasına dikkat edilmiştir. Anlamlı ilişkilerin olduğu görülen bağımsız ve bağımlı değişkenler "crosstabs" programı ile tablolandınlmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin eğitim teknolojilerini öğrenme-öğretme ortamlarında yeteri kadar kullanamadıkları, buna neden olarak ise, öğretmenlerin büyük bir kısmı çalışma ortamlarında eğitim teknolojilerinin yetersiz olduğunu, bir kısmı da eğitim teknolojilerinin pahalı olması nedeniyle ve bu teknolojileri kullanma bilgilerinin eksikliğinden dolayı kullanamadıklarını belirtmişlerdir.