Abstract:
ÖZET Uruguay Anlaşması ile 2005 yılında ülkeler arasındaki ticarete getirilen kota ve sınırlamalar kaldırılacaktır. Hazır giyim sektöründe ülkemizin rekabet edebilirliğini sürdürebilmesi, 2005 yılında yeni rekabet şartlarında rekabet avantajı sağlayabilmesi için acil önlemler alması, yeni stratejiler belirlemesi gerekmektedir. Rekabet şartlan, hazır giyim sektöründe rekabet konularım içeren bölümlerin devamında insanın öneminden ve hazır giyim sektöründe rekabet avantajı oluşturmada İnsan kaynaklarının değişen rolü konulan üzerinde durulmaktadır. Çalışmada bir üretim faktörü olan insanın önemi ve diğer üretim faktörlerinden fârklan vurgulanmış, farklı rekabet koşullarında insanın aldığı rollerden bahsedilmiş ve insan kaynaklarına dayalı izlenecek stratejilerden bahsedilmiştir. Çalışmada İstanbul Sanayi Odası (İSO) ve Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafindan yapılmış iki ayn araştırmanın verilerine yer verilmiş ve bu yolla sektördeki işletmeler baklanda bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgularda hazır giyim sektörünün mevcut yapışırım yalan gelecekte karşı karşıya kalacağı rekabete hazır olmadığı, ancak zayıf - eksik yanların giderilmesi için de gereken çalışmanın yapılmadığı saptanmıştır.