Abstract:
ÖZET Günümüzde artık, geleneksel ürünlerin yerini yavaş yavaş daha modern ve gelişmiş ürünler almaya başlamaktadır. Özellikle gıda ürünlerinde tüketicinin beğenisine sunulan ürün yelpazesi günden güne artmaktadır. Son yıllarda oluşan bu çeşitliliği takip etmek ve tüketicinin talep ve isteklerine göre uygulama yapmak, pazarlama dünyası açısından kaçınılmaz duruma gelmiştir. Yapılan bu çalışmada, son yıllarda temel gıda ürünlerinde tüketicilerin seçimlerinde yaşanan değişimler ve bu değişimlerin sebepleri incelenmekte, tüketicinin gıda ürünlerini satın alırken sağlık konusunu hangi planda tuttuğu araştırılmaya çalışılmaktadır. Ayrıca, tüketicinin satın alma davranışına etki eden faktörler irdelenmekte, günümüz tüketicisinin gıda ürünleri üzerindeki satın alma davranışları incelenmektedir. Tez çalışmasında, tüketiciler üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması istatistiksel teknikler kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu teknikler sonucu elde edilen bulgular pazarlama stratejileri açısından değerlendirilmiştir.