Abstract:
Bu araştırmada, Sakarya İli Adapazarı Merkez İlçesi sınırları içerisinde bulunan okullarda yönetim süreçlerinin işleyişini ortaya koymak amaçlanmıştır. Veriler, yönetici ve öğretmenler için çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, Adapazarı Büyük Şehir Belediyesi sınırlan içerisinde bulunan ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri alanyazın taraması ve anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortalama, t- testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evreni Adapazarı Büyük Şehir Belediyesi Sınırları içerisinde bulunan 121 yönetici ve 250 öğretmenden oluşmaktadır. Deneklere gönderilen anketlerden, öğretmenlerden 220, yöneticilerden 105 olmak üzere toplam 325 anket geçerli ve kabul edilebilir bulunarak, çözümlemeler bunlar üzerinde yapılmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket, araştırmacı tarafından deneklere ulaştırılmış, geri dönüşü sağlanmıştır.Toplanan ankete verilen cevaplar bilgisayara işlenmiş, SPSS programı ile t- testi ve varyans analizi gerçekleştirilmiştir. Daha sonra bu bulgular tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim okulları yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yeterlikleri hakkında, yönetici ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yönetim süreçlerinin bütün süreçlerinde öğretmen ve yönetici görüşleri arasında anlamlı fark bulunamamış, İlköğretim okulu yöneticileri öğretmenler ve kendileri tarafından yönetim süreçleri açısından "çoğunlukla" yeterli bulunmuşlardır. VIIAraştırma sonuçları, ilköğretim okullarda yönetim süreçlerinin etkili bir şekilde uygulanmasına yönelik, yönetici ve öğretmenlerin çeşitli kurs/seminerlerle eğitilmesi gereğini ortaya çıkarmıştır.Araştırma sonuçlarının ilköğretim okullarında yönetim süreçlerinin etkili bir şekilde uygulanmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir