Abstract:
ÖZET Toplumların gön geçtikçe daha çoğulcu bir yapı arzetmeye başlaması, farklılıkların artması, birarada yaşamayla ilgili problemleri beraberinde getirmiştir. Biz araştırmamızda, bu problemlerin çözümünde olmazsa olmaz bir çıkış noktası olarak gördüğümüz hoşgörünün, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarında nasıl işlendiğini açıklamaya çalıştık. "Din Eğitiminde Hoşgörü" başlığını taşıyan çalışmamız üç ana bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde hoşgörü kavramının genel bir analizini yapıp kısaca tarihi gelişiminden bahsettik. İkinci bölümde, öncelikli olarak Hristiyanlık ve Yahudiliğin diğer dinlere bakışını ele aldıktan sonra, Kur'an-ı Kerim ve Medine Vesikası ışığında, İslamiyet'in bu konuyla ilgili görüşlerini işledik. Üçüncü ve son bölümde İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi müfredatının amaç ve konularını hoşgörü noktasında inceleyerek, bu dersin hoşgörüyü bir tutum olarak benimsemiş bireyler yetiştirmeye katkılarını değerlendirmeye çalıştık. Sonuç ve değerlendirme kısmında ise mevcudu iyileştirmek için yapılabileceklerle ilgili tavsiye ve önerilerde bulunduk.