dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor İsmail Dalay |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:14Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:14Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Çavuşoğlu, Feyza. (2002). İşletmelerin sosyal sorumlulukları ve çalışma kalitesinin arttırılması üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93471 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Günümüz dünyasında siyasi, ekonomik ve sosyal yapılarda köklü değişimler yaşanmaktadır. Bilgi ve teknoloji", ürün, para ve insanlar ulusal sınırlan aşarak serbestçe hareket edebilmektedir. Bu döneme "globalleşme" denilmektedir. Globalleşme süreci içinde işletmeler, toplumsal fayda sağlamayı ve işletmeye uzun dönem de kar elde ettirmeyi amaç edinmiştir. Bu amaçla işletmeler, sosyal sorumluluk düzeylerini belirleyen çeşitli stratejiler ortaya koymaktadır. Sosyal sorumluluğun neleri içerdiği konusundaki fikir ayrılıklarının çoğunda belli bir uzlaşmaya varılabilir. İş, işverenlerin kar sağlamak için yaptıklar! bir ekonomik varoluş mudur? Yoksa toplum için yapılan ekonomik ve sosyal bir destek midir? Araştırmamız da bu yorumlara açıklık getirmek için işletmelerin geçmişten bugüne sosyal sorumluluk anlayışındaki değişim -, ve gelişimleri, sosyal sorumluluk alanlarını belirlemeye çalışacağız. Çalışma hayatının kalitesi sosyal sorumluluk alanlarından birisidir. Özellikle gelişmiş ülkeler de iş yaşamının nasıl nitelikli bir hale getirilebileceği önemli bir sorun haline gelmiştir. Çalışma hayatının kalitesi ile ilgili tanımlar henüz açıklığa kavuşmamış olmakla birlikte, verimlilik artışı ve yüksek ürün kalitesi sağlamak amacıyla ; " sosyo- teknik" organizasyon ve yönetim sistemi çerçevesinde işletmelerde çalışma hayatının kalitesinin geliştirilmesine yönelik programlar uygulanması için sarfedilen çabalar, geleceğin yönetim, organizasyon ve iş yapısının oluşturulmasında önemli rol oynamaktadır. Çalışma hayatının kalitesi; organizasyonun tüm yönlerini etkileyen inanç ve değerler dizisi oluşturmada çok boyutlu yada sistemsel bir yaklaşımdır. Bu çalışmada çalışma hayatının kalitesinin artmasını sağlayacak bir organizasyon yapısının nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur. tCYÛKSEKÖÖRnlMI ^ D05tÖteAı\iA&YüH MERKUJ |
|
dc.format.extent |
VII, 123 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Sosyal sorumluluk |
|
dc.subject |
Yönetim - İşletme |
|
dc.subject |
Çalışma kalitesi |
|
dc.subject |
İş |
|
dc.title |
İşletmelerin sosyal sorumlulukları ve çalışma kalitesinin arttırılması üzerine etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çavuşoğlu, Feyza |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|